Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Bluetooth till TV

Bluetooth till TV

Jag har en smartTV (samsung), är nöjd med nästan allt. Men den har INTE bluetooth, det är det enda jag saknar på TV:n.
Min fråga är finns det nån sorts adapter att koppla in att köpa nånstans, eller måste jag köpa ny TV? Min nuvarande TV är tillverkad 2016.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Denna var billigare
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tradlos-ljud-bild/musikm
ottagare-sandare/roxcore-bluestream-d3-bluetooth-mottagare-p97684
Modellnr:UE49NU7105 Samsung några år gammal
Har en sådan här TV 49 tum-skärm . finns inget hörluruttag (3,5mm) enda AV uttag är 2 st (gul & blå).
Fungerar denna då https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/kablar-tv-bild/15645/one-for-all-sv177

0-bluetooth-ljudsandare ?
Använd den optiska utgången på din tv då.
Annons
Det är som nalle säger optisk eller hdmi har ljud. Men din TV är sparsmakad med möjligheter Skillnaden med HDMI
Både en optisk kabel och HDMI är anslutningsmetoder som ger bra ljud. Men du kanske är nyfiken på skillnaderna mellan dem.

Först och främst är det ingen skillnad på ljud. Oavsett vilken typ du väljer kommer båda att överföra samma ljud. Båda kan överföra ljud från flera kanaler som är bättre än analogt.


Den största skillnaden mellan en optisk kabel och HDMI är antalet ljudformat som stöds. Den optiska kabeln stödjer 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud. HDMI stödjer inte bara 5.1 Dolby Digital och DTS-ljud, utan även Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos och DTS:X.
När du nu inte har bluethoot i Tvn så borde du kontakta samsung sverige och höra med dem om bluethoot modulen går att instalera eller om de har ett annat förslag på lösning.
Din TV är tydligen en strippad variant
Jag köpte Sony trådlösa lurar på elon för 699kr ej bluetooth, man sätter bara en liten sändare/mottagare i hörlursuttaget på Tvn så är det klart sen.

Fungerar jättebra.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem