Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Smarta Hem system

Smarta Hem system

Hej inser att jag är dåligt påläst om smarta hem och vill få input av er alla.
vilket system ska jag välja osv . vilka appar fungerar bäst mm

Jag är först ut med att få flera vägguttag att styras på tid osv.

Tacksam för lite input i en delvis trött Hjärna
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Tack Göcke nu verkar flödet fungera. Läser svd på söndagar men är intressant att jämföra hufvudstadstidningars innehåll även vardagar ......pelleE
Kolla Reolinc.
Bra kvaliet o lätt att använda.
Obs. handla från deras egen sida.mycket billigare o fri frakt
Proppen1959 tack
Men det smarta hemmet är mer än övervakning. Och flera system finns. Jag är redan i de stadiet att jag nu vet de brister i flera system och det irriterar mig att de inte kommit längre.
Annons
ett år med smarta pluggar som går off line när man verkligen behöver dem , har fått mig att tappa hoppet. men bytte router till en som gick att få till att tjänstgöra som repiter och nu är mina problem som bortblåsta och wifistyrkan är dubbelt så stark , så jag fick ett bättre nätverk och stabila pluggar, nu är jag glad
Göcke, vad heter din nya router, är intresserad av nåt liknande ...
Dlink R15 AX1500 wifi6 från kjell&Co
jag har en samma i fritidshuset och räckvidden där är 60m mellan två hus
kan rekommenderas för det priset, en firmware uppgradering behövdes för att få till den i de olika moder som den kan gå i. i mitt 3våningshus sitter den i mellanvåningen och då täcker den hela husets alla plan, kan bara erkänna att det blev ett lyft, nu har grannarna ingen chans att störa ut mina kanaler
Laq fick du till det?
Jag har inte fått en enda att gå offline på 1månad. Nu fungerar mitt smarta hem som jag önskar det
Jag skall kolla, tack Göcke!
helnöjd men det var inte gratis , efter routeruppgraderingar har det inte laggat med det smarta hemmet en enda gång, varken på fritidsboendet eller i hemmet. men kvaliteten på utbudet för smarta prylar och att de alla lagrar i molnet kan vara en riskfaktor att se över.
jag har även fått nya hörapparater som styrs via mobilen och brandlarm som surrar under min kudde och en dörrklocka till det, nu saknas bara ett gpslarm om jag mot förmodan drösar omkull.
uppkopplad mera har fått en ny innebörd i vardagen
samtidigt som det känns tryggt så är det skrämmande
vad är nästa prylbehov?
Jag är tudelad i mitt smarta hem upplevelse. När det fungerar är allt frid och fröjd. Men när de hamnar off line. Som de kan göra uta synbar annledning måste jag vara på platts för att handgripligen göra dem strömlösa eller starta om dem mm. Det kan jag inte kalla ett smart home.
Inte heller är vårt användande av fjärrstyrning via internet säkrare. Det har detta året bevisat. Otaliga gånger har vi haft elavbrottslarm via sms och fibern har då slagits ut. Med omstart av routern som rätt åtgärd. Jag var då 40mil från problemet och var tvingad att ta hjälp via en granne som startade om routern. Detta är rent frustrerande. Att teckniken lockar men inte kommit längre att klara av problemen är inte lovande. De enda som tjänar på detta är företagen. Och att kräva batteribackup på allt är en dyr lösning

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem