Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 11

Windows 11

Jag har en fråga angående Win 11 bl.a. Jag och min sambo har exakt likadana datorer, dessa är 5 år gamla. Grafikkortet har 2gb minne, datorerna 16gb och för oss fungerar dom perfekt till det vi använder dom till.

Nu fick jag en uppgradering till Windows 11 som jag pausade eftersom när jag körde kollen så går inte Win11 med våra processorer så nu till min fråga; Vad kommer att hända när Windows 11 försöker installera sig? Kommer våra datorer vara obrukbara eller kommer vi kunna fortsätta med Windows 10?

Vi har väldigt dålig ekonomi då sambon är långtids sjukskriven och jag är den enda med inkomst så nya datorer är inte aktuellt på ett bra tag och vi är beroende av dem.

Tacksam för förslag och tips hur vi kan behålla Win 10. /Micke S
Antal svar på detta inlägg: 10
En uppgradering om ni inte gillar den går att backa, men gör ni som förut , pausa.
Win10 rullar ju på till 2025
Hur pausar man windows, det är inte så att vi inte gillar bara datorn som inte är kompatibel.
Pausa och klicka på krysset där du får reda om din dator går/inte går att uppdatera. Uppgraderingen förstör inte din dator om den är godtjänd du/ni får ett nytt utseende bara och en uppgradering går att backa enligt microsoft
Annons
OK förstår att den inte förstör men 11an är inte kompatibel med våran processor enligt test programmet som jag körde.
Spara allt nödvändigt på ett usb och prova sedan att uppgradera.
Funkar det så funkar det
Ingen av mina 8 datorer som är äldre än 5år och har enbart processorer som inte klarar w11 har fått erbjudande om uppgradering.

Klarar de det övriga. Så kan du testa som nalle skriver. Eller göra som jag föreslagit
Vem har redan använt Windows 11?
Hur är det, är det värt att uppgradera från 10 eller inte?
Min enda dator som är godkänd uppgraderas nu... så nu får vi se om det är värt besväret
så var det klart , lite väl samlat är mitt första intryck och allt ser ut att gå rappare i starten av program, men vet inte om jag gillar att tuna om menyer och start .... det är ett nytt utseende det är helt klart.
och att man måste installera om skrivare och annan utrustning är ju inte roligt, min mobil måste jag ta bort och lägga till osv. det är inte ok att man tappar de kontroller som redan fanns i w10 men det kan man göra, edge visar sidor bättre (rappare).
Spel som i w10 utnytjade tpm2 visar sig kracha i w11 !!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem