Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur uppdaterar jag Windows 7

Hur uppdaterar jag Windows 7

Jag har måst ominstallerat min Windows 7-dator, Jag hade Windows 10 före ominstallationen. Nu vill den inte uppdatera sig och provar att ladda ner Microsoft Edge fungera int-är det kört med min dator( den är från 2013)
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Att instalera win7 som inte suportas och ha en win10 i botten kan vara problematisk. Är det inte bättre att instalera win10 när du ändå haft den ? Eller är datorn gammal och slö varför inte testa att köra en linus varant från en livedistro från cd eller usb
Datorn krånglade vid en lättare återställning med mina filer i behåll. Jag kunde inte starta datorn -ingen kontakt med mus/tangentbord,. Gjorde då en hel ominstallation via Esc. Nu är datorn på Windows 7 och vidare kommer jag inte, den vill inte ladda ner Microsoft Edge och den går inte att få ner några uppdateringar av 7. Men Internetstarts hemsida kommer jag in på dock under protester att den är osäker(via Intenet Explorer)
Så då undrar jag, är det kanske lika bra att köpa ny dator-jag har funderat på det men hade hoppats kunna vänta något år.Eftersom den ändå inte klarar Windows 11.
Datorn krånglade vid en lättare återställning med mina filer i behåll. Jag kunde inte starta datorn -ingen kontakt med mus/tangentbord,. Gjorde då en hel ominstallation via Esc. Nu är datorn på Windows 7 och vidare kommer jag inte, den vill inte ladda ner Microsoft Edge och den går inte att få ner några uppdateringar av 7. Men Internetstarts hemsida kommer jag in på dock under protester att den är osäker(via Intenet Explorer)
Så då undrar jag, är det kanske lika bra att köpa ny dator-jag har funderat på det men hade hoppats kunna vänta något år.Eftersom den ändå inte klarar Windows 11.
Annons
Datorn krånglade vid en lättare återställning med mina filer i behåll. Jag kunde inte starta datorn -ingen kontakt med mus/tangentbord,. Gjorde då en hel ominstallation via Esc. Nu är datorn på Windows 7 och vidare kommer jag inte, den vill inte ladda ner Microsoft Edge och den går inte att få ner några uppdateringar av 7. Men Internetstarts hemsida kommer jag in på dock under protester att den är osäker(via Intenet Explorer)
Så då undrar jag, är det kanske lika bra att köpa ny dator-jag har funderat på det men hade hoppats kunna vänta något år.Eftersom den ändå inte klarar Windows 11.
Varför inte testa Linux.
LinuxMint Mate är bra.

https://www.linuxmint.com/download.php

Där kan du även se alla dina bilder o dokument från gamla Windows
I ditt fall så skulle jag säkerhetskopiera dina privata filer för säkerhets skull. Och se om om win 10 går att instalera från usb sticka
I mitt tycke en omväg , win10 har bättre verktyg att reparera sig än win7
Göcke: Problemet är att jag har redan ominstallerat och är tillbaka på Windows 7. Dess Internet Explore vill int ladda ner Microsoft Edge, Uppdateringar går inte att göra. (Mina personliga filer har jag på externminnen-så de klarar sig..
LinusMint vet jag int om det går i detta läge-jag kan int installera något-dvs ladda ner men jag har nätuppkoppling men jag tror att det är Internet Explorer som int fungerar helt.
Win7 är inte kompatibel längre .
Du måste ta ett prio, kunde du köra win10 så ska du göra det. Eller köra en modernare linux variant
Nä det går varken det ena eller det andra. Jag ger upp och köper en ny-lika bra. Kan kanske få en HP elitdesk 800 g2 för 5000:- ska titta på den imorgon Den har vad jag behöver-dvs ingen gaming-enbart streaming TV mmliksom mail och egen text.. Men tack ändå.
Att du inte kan köra uppdate från w7 förstår jag. Men att ladda ned win10 till usbsticka måste du kunna, följ bara anvisningarna, och seda när det är gjort och usbminnet har win10 iso , startar du om datorn via start från usb och instalerar win 10. Du får då inget val att behålla egna filer. Tror jag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem