Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Störande annonser

Störande annonser

Hur får man stopp på dom störande annonserna som kommer upp på startsidan hela tiden?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Pellet, jag vill inte förstöra med störiga annonser men jag måste testa det nu för att täcka kostnaderna. Däremot finns det ju en möjlighet där jag kan dölja annonser för tex premium medlemmar, om vi skulle vilja kunna erbjuda det.
Jag ser inte en enskild annonsplats som störande, och nu poppar de inte upp utan får en given platts i sidflödet.
Tack Daniel för att du orkar testa nytt
Och alla ni andra för att ni ger oss synpunkter/feedbak
Är annonserna testade för virus är lite försiktig ladda ner deras webbplats
Annons
Intresant frågeställning karlerik
Du ser samma anonser på nyhets sidor som expressen och aftonbladet med flera
Alla styrs av dej hur du aggerar på weben
Vilka sidor du besöker osv.
Vilka prylar du köper på internet osv
Vi alla har styrts dit i många år nu
Det är helt förståeligt att man finansierar sin verksamhet (som nu Daniels sida) på ett eller annat sätt för ingenting är ju gratis.

Jag föredrar helt klart någon form av premium medlemskap framför dessa för mig störande annonser oavsett var dom är placerade för ögat söker sig dit hela tiden ändå.

Annonser som publiceras av Google (som dessa här på Internetstart.se)
står det så här om bland annat:

https://www.bit.ly/3z4USBx

och

https://www.bit.ly/3JRs054

Det finns klart olika program och "tillägg" till webbläsare som blockerar annonser men det är som att stjäla pengar av ägaren av sidan enligt min mening ( Vi vill självklart ha allting gratis men vill själva ha betalt för det vi själva gör)
Tack DedaPera för dina synpunkter och länkarna där Google förklarar deras arbete mot vilseledande reklam. Jag är också helt införstådd med att ögonen dras till annonserna då de visuellt tar mycket plats i anspråk i jämförelse textinnehållet på sidan. Konsekvensen blir ju att annonsen får mer uppmärksamhet och kanske också fler klick än annonser på andra sidor. Men som sagt, detta är ett test och jag vill samla lite data. Tänkte utvärdera allt nästa vecka så får jag se hur jag kan gå vidare så att alla blir nöjda. Det kommer bli bra till slut
Tack för att ni är med på resan
Ja tycker inte annonserna stör man måste ju klicka på dom till skillnad i andra program där dom bara kommer upp.Kan vi få behålla <internet start Sveriges bästa startsida stå på dig Daniel mvh karlerik.
Störande annonser eller störande reklam.
Hur kan jag slippa störande reklam från "Total Adblock"
som kräver utgångsmånad/utgångsår/CVV
Kostnad € 36.25/år
Detta får jag uppleva varje gång jag går ut på internet.

Som det är nu så för min del helt OK.
Installera om windows Vad hette manen som alltid sa installera om.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem