Onsdag 14 maj 2025 vecka 20
Forum
Kategori: Dator och internet

Stationär Multimediadator

Stationär Multimediadator

Hej!
Jag måste köpa mig en ny dator men användningsområdet är att se TV och Internet/film osv
jag använder mig bara av Google Chrome som webbläsare men anar att jag måste köpa en Windows dator med 11. Mina krav är att den ska vara: tyst, ge max, bra bild och ljud. Och relativt snabb. Jag använder mig av en 65” TV-skärm från Samsung (65" Q80A QLED 4K Smart TV (2021))och en Denon AVR 4000 7.2 kanals hembio och använder systemet huvudsakligen för att se Film/TV enbart via nätet via Tele2 250 mb/s men även enklare skrivprogram som Google förser mig med.

Jag har idag en begagnad HP stationär HP Z230 Tower Workstation Xeon E3-1241, 32 GB RAM, 512 GB SSD NVIDIA Quadro K2200, 4GB, (DVI-1, 2 x displayport) DVD-RW, Gigabit LAN, 4 x USB 3, 6 x USB 2, W10 PRO med trådlös mus och trådlöst tangentbord

Den är helt OK men går inte att uppdatera til Windows 11

Alltså det primära är en multimediadator med några USB-ingångar.Och en HDMI-utgång
Produkten får gärna vara begagnad och även mindre än den nuvarande.
Har ni några tips?
Antal svar på detta inlägg: 8
Prova denna metod! https://youtu.be/h9SpKVEc_Yo?feature=shared
Varför går den inte uppgradera till Windows 11?
Bertil99 : Det där är för avancerat för mig.
Fajjer: Uppgradering enligt Windows funkar ej. Det är något om Proccessorn och något om TPM 2 som saknas(?)
Annons
Fajje: Processorn stöds ej för Windows 11. Och TPM 2 saknas. Annars skulle det gått.
Ska du inte satsa på en laptop? Det krävs inte så mycket för att streama film. Jag har denna, och den fungerar bra till det:

www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-15-16-tum/asus-vivobo
ok-go-14-l1404ga-nk210w/1031209.8908/
Nej, vill inte ha laptop. Vill ha mer typ denna eller liknande: https://tinyurl.se/bCT. Har datorn dold i en TV-bänk.
Den du länkade till är liten och smidig. Det räcker med 8 GB ram för streaming.

Här har du en med 16 GB ram: www.refurbed.se/p/hp-elitedesk-800-g4/75052/
Behövs ingen dvd så fungerar en mini pc också jag använder en asus vivio nuc

Sida:
1

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem