Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Registrering för inlägg i forumet.

Registrering för inlägg i forumet.

Kan det inte vara dags att lägga in registrering för att skriva och svara på inlägg i forumet?

någon enkel form så man kan välja att man alltid är inloggad när man besöker sidan om man vill det..

du kommer ju rensa bort många av de oserriösa inläggen på det.


hehe nu är det nog många som kommer klaga på mitt förslag..:)
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja det var ett verkligt dumt förslag Rob
Nja, kanske inte men jag skulle då inte vilja sitta och godkänna alla inlägg här först! Skulle vara bra om det på nåt sätt endast registrerade nick gick att andvända kanske!!
Bra inlägg Rob
Ja det är bara jag igen, lennson!!!
det är ju både bra och dåligt.
men inläggen blir väl efter hur skribenten skriver.
Jag håller nog på att det kan skötas med allas hjälp.
men jag håller med dej Rob att byter man identitet ideligen
så kan det ju vara svårare om man måste ha ett fast alias.
men som sagt detta ligger ju hos Daniel L och hur mycket som han vill ha att administrera.
och Daniel L har ju sagt till en gång vad som gäller så det är bara att rätta in oss i ledet. och följa forumreglerna.
de finns att läsa här på sidan via en länk under forumregler.
Annons
En av mina målsättningar med IS var att göra den så användarvänlig och öppen som möjligt. Och det är därför jag har undvikit att skapa några inloggningsfunktioner.

Min tanke var att skapa ett forum så som jag själv hade velat haft det för att delta; öppen och lättåtkommlig. Men jag förstår samtidigt viljan att skydda sitt nick så det blir en liten krock där.

Och ja... en inloggninsfunktion är något som jag har tänkt på tidigare men inte pga forumet utan främst för att det skulle ge en större möjlighet till att skräddarsy sin egen startsida vilket är något som jag ser i framtiden för IS.

Samtidigt måste jag till forumets försvar säga att den har skött sig overkligt bra. Jag tror inte att det finns något annat öppet forum med så hög standard och så lite "dåliga"-inlägg. För när det har hänt så har det verkligen varit i undanstagsfall och inget som inte kunnats hanteras.

Sen är jag personligen inte förtjust i registreringsprocesser och tror att det finns en ganska hög barriär innan man registrerar sig nånstans. Dessutom tror jag inte intresset att registrera sig på IS skulle vara så högt, men jag kanske har fel.

Därför låter jag mig, Göcke (nytillträdande moderator) och forumets policy att forsätta reglera forumet, vilket jag tror kommer att fungera lika bra som tidigare.

Men sen kanske det kan bli nästa steg i evolutionen för IS; en smidig auto-inloggningsfunktion. Men det är en teknisk krävande lösning som jag just nu inte har den minsta koll över. :P
Det kan vara skönt att vara anonym med..........
Ja men inte här, inte för andra iallafall!!
MVH Lennson
Autoinloggning är inte så svårt bara ha en liten coockies som kollar det.
Jag vill här i forumet tacka Daniel L för förtroendet att låta mig bli moderator. och samtidigt skjuta in att vi är ju ganska annonyma här på forumet, vi har ett alias , och efter denna tråd så förhoppningsvis så försöker vi hålla oss till den i senare inlägg. tjusningen med att hålla sig med ett alias är ju att man lierar sig med denna alias och kan följa den personen
öden och utveckling. vill vi få kontackt så kan man ju lägga in en mailadress.
mitt nickname Göcke fick jag av min bästa kompis Görans mamma. vi var 4st som hette Göran och när vi en gång stog alla 4 bredvid varandra så slungade hon ut sig , hörru göcke.
och så har jag blivit kallad.
Jag bor i Linköping, har hus och är radioamatör samt har ett enormt teknik intresse
Hoppas med detta att 2004 blir det fantastiska året som alla kommer att minnas..
Och framförallt att vi hjälper varandra.
väl mött /göcke
Tack! Göcke
håller inte me...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem