Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Hackers är tråkiga

Hackers är tråkiga

Om ni kollar på IS startsida till vä. Användbart/Avancerad klocka för....

Tänk så mycket jobb han lagt ner,och nu detta.

Läs själva

Hur skall det bli slut på detta.Dödsstraff eller kastrering????
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Leiake: Rob säger att Hacking inte är olagligt. Läs sedan definitionerna av hacking så förstår du att det inte är olagligt med hacking.
Det du beskriver är dataintrång... och _det_ är olagligt.

Telamundo !

Ditt inlägg ser jag som följande: Man kan jobba och fabricera kassaskåp
men man behöver inte vara dynamitard för det.

Det är helt enkelt en personlig avvägning.Är det rätt eller fel det jag gör nu.
Dom som saknar den förmågan,är inte så trevliga.
Som lite kuriosa kan ju också nämnas att många som gör intrång i andras datorer inte gör det för att sabotera. De gör det för utmaningen att se om de kan lyckas. Andra gör det för att lära sig hur säkerhetssystem fungerar (vilket i sin tur kan leda till vidare utveckling av dessa system).
Annons
Leiake jag tycker du ska se det såhär. Hacker = programmerare. En programmerare kan välja att använda sina kunskaper lagligt eller olagligt precis som en låssmed. Att programmera är lagligt att göra intrång är olagligt. En hacker är _inte_ detsamma som en person som gör intrång. Du använder ordet hacker på fel sätt. Det är det jag menar och det är ordet hacker som rob har svarat på (som jag förstår det).

Att köra bil är lagligt, att köra mot rött ljus är olagligt.
Som du ser kan i stort sett alla specialkunskap användas på både lagligt och olagligt vis. Det är upp till varje person att välja om den vill vara laglig eller inte i alla syften. En revisor väljer att deklarera ett företags alla inkomster eller att gömma undan viss i bokföringen. Du väljer att ladda ner Mp3 lagligt eller olagligt. En hacker väljer att hacka lagligt eller olagligt, men det faktum att han är hacker gör honom inte olaglig.
Faktum är att säkerheten på många företag och institutioner är rena skämten. Titta bara på Fp/S-affären nyligen. Man kan investera massor av pengar i avancerade säkerhetssystem, men ingen kedja är starkare än den svagaste länken, människan. Det som förvånar men samtidigt gläder mig är att inte fler brott sker, med tanke på hur lätt det är att forcera system eller plocka pengar från bankkonton. Det måste ju betyda att det är en ytterst liten del av befolkningen som är brottslig. Eller åtminstone att en väldigt liten del av de kriminella är smarta nog för den typen av brott.
Jag har jobbat som datachef i ett antal företag och det är skrämmande hur användare handskas med sina inloggningsuppgifter. Där har företagen mycket kvar att göra.
Telamundo!
Då finner jag mig nöjd så långt.Nu har poletten ramlat ner.He,he
Då kan Rob titulera sig hacker,för han är ju programmerare.Men det vill
han nog inte.Låter bättre med systemprogrammerare.

Ser på min automatiska uppdatering av mitt virusprogram att även detta
ökar.Förr hade jag 1 fil var tredje dag.Dom sista månaderna har det
ökat till 3-5 filer varje dygn.Oroväckande!Tänk om dom lägger ner internet.

Då får jag skaffa en annan hobby.He,he
Verkar dumt att uppdatera sitt virusprogram tycker jag
(när jag ändå håller på med ordmärkeri)
Tompaxox !

Jag är den första att hålla med dig.Folk är naiva.Helst i början när dom
skaffar dator.

Vad tror ni om körkort för att använda dator.3-4 kvällar med det mest
elementära sedan fick man sin licens.Många är idag helt oförstående om
det viktiga att skydda sig.Man kan bli avstängd av operatören om man
inte har tillräckligt skydd eller är klantig.
Detta gäller inte bara inom datorvärlden leiake...

Många är idag helt oförstående om
det viktiga att skydda sig. Man kan bli avstängd av PARTNERN om man
inte har tillräckligt skydd eller är klantig.

leiake,

körkort för dator finns i viss mån men på frivillig basis. Personligen tycker jag att ISP borde ta större ansvar för sitt nät. Att förse sina kunder med produkter som gör jobbet att skydda, oberoende av kunskapsnivå hos användaren. Att rätt konfigurera sitt skydd och att lägga det på rätt nivå är det väldigt få som klarar av med de system som vanligen används idag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem