Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Livechat

Livechat

Hallå vore kul om vi kunde ha en chat här på IS.
Vet ju inte om detta är genomförbart, men man kan ju alltid fråga.
MVH Noflo
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Daniel: Lite communityfunktioner låter ju trevligt. Jag är dock emot chat eftersom jag tror att det kommer att ta lite "död" på forumet. Varför diskutera saker i forumet när det finns chat. Jag använder IS enbart för forumet.
Egna gästböcker kan dock vara trevligt för privata meddelanden, men ni kommer nog behöva extern hjälp med andra funktioner då (t ex moderatorer) eftersom det finns jättemycket annat att ta hänseende till, som abusefunktioner, nätmobbing, diskriminering et c när det blir möjligt att skicka privata meddelanden inom er sajt. Allt som sker inom sajten har ju ni det högsta ansvaret för.
Lite negativt tankesätt kanske, men ni IS har tagit steget ifrån hobbyprojekt till officiell plats för längesen och då följer många rättsliga aspekter samt krav på kontroll av innehåll på sajten.
Internet har blivit krångligt (fråga lunarstormadministrationen)
Grattis Daniel! Bråda dagar ...

EZ
Noflo, jag har frågat tidigare men jag testar igen. Jag lägger upp en liten text (nere til höger) så får de som är intresserade av att hjälpa till höra av sig till mig.

Telamundo, absolut du har helt rätt och det är verkligen något som vi måste ta i beaktning och se till att vi får med administration och stöd för att klara av att hantera det. Du verkar ha lite erfarenhet från området, stämmer det?

EZ, tack tack.
Annons
Inte praktisk erfarenhet, tyvärr, men har pluggat E-business på högskola och följt utvecklingen av just Lunarstorm ganska noga i media(samt som medlem).
Något som har varit väldigt intressant då de hela tiden har legat i spetsen för utveckling av communities och vuxit så snabbt att de fått ta tag i just sådana problem som man nog aldrig kan tänka sig när man börjar på hobbynivå. Ett intresse för programmering/webbutveckling kan snabbt leda till krav på kunskap om juridik, ekonomi, humaniora med mera.
Given gris måste vi meddlemmar hjlpa till och dra ett par strån till stacken, det är ju så vi kan få det som vi vill. Det är ju vi som vill ha förändringar och Daniel & Göcke som får göra dem, så nu får vi ta och ställa upp!
Hej på er!
Startade irc kanal till internetstart idag då det kan vara kul att kunna tjata irl.
Den ligger på servern: irc.p2p-network.net och kanalen heter internetstart


Välkommna!
Håller med Telamundo fullständigt.

Jag tror att om det blev en chat kommer man att "hänga" där när man är inloggad, men med en chat kan man bara kommunicera med de som för tillfället är inloggade och mångas åsikter kommer inte att komma fram. Anledningen till att jag lyfter tråden beror på att jag funderar på om det skulle vara bra med en chat, men kommer alltså fram till att jag tror att forumet skulle användas betydligt mindre, vilket skulle vara dåligt tycker jag.


/Claes
Men...
Man behöver ju inte sluta åka buss bara för att det råkar finnas taxi...
Eller?

Jag tror att det skulle bli två olika grejer ändå. Som det är nu så dyker det upp irrelevanta kommentarer mitt i en tråd som till exempel kan vara internt snack mellan två parter. Hade varit mycket bättre att hålla sig till ämnet i trådarna och kringsnack i en chat.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem