Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Tidsbegränsat på IS Forum

Tidsbegränsat på IS Forum

Förmodar jag kommer att få mycket kritik för detta, men det är så här jag känner-
Jag har själv ett par trådar, som hängt med i flera veckor, och jag blir så evinnerligt trött på att se dem varje gång jag öppnar upp Forumet, liksom en hel del andra trådar. Det blir så att man tappar intresset, när man ser samma trådar vecka efter vecka.
Skulle det administrativt fungera att tidsbegränsa inlägg, eller att man inte sparade lika många trådar under varje ämne, för att gamla inlägg snabbare skulle läggas till handlingarna.

Göcke o Daniel, finns det fler som kommit med samma synpunkter som jag, eller är jag ensam om detta?

Tack annars för ett utmärkt Forum, som jag hade uppskattat ännu mer om ovanstående gick att ordna!

Micke03
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Jag förstår vad Micke03 menar och håller med. Det är bra att de senaste 5 trådarna under varje kategori syns, men det vore ändå bra med en tidsbegränsning på dem. Det vill säga att det inte tvunget MÅSTE finnas 5 trådar under varje kategori om det inte kommit några nya på länge. Om man begränsade till t ex 2månader så skulle man slippa lite av det eviga ältandet och återupptagandet av gamla trådar.
Det känns mycket fräschare med nya frågor att diskutera.
Detta har jag påpekat tusen gånger.Jag håller med.Efter 10 dagar
så skall det var sluttjatat.Men det går inte att flytta berg.

Sedan har vi kategorier som är helt ute.Detta har jag oxå påpekat.

Nu när Daniel har fått smått så har jag förståelse för att han har annat
att göra.Men vi får debattera detta på skarpen.

Som betatestare kommer jag att ventilera detta på en inre nivå,men
är öppen för alla förslag.Vi kan ju inte bara klaga.Kom med något
konkret som Daniel kan ta ställning till.Han vill vi skall trivas.

Kom med förslag!!!
Mitt förslag om det går att genomföra, är att man själv genom att logga in med sin kod, själv kan plocka bort sina gamla inlägg, och att om detta inte skötes så tages de bort automatiskt om säg 2 veckor.

Med mina kunskaper om datorer, så vet jag inte om något av detta är genomförbart.

En sak är vi väl alla överens om,vi vet vilket enornt jobb Daniel o Göcke lägger ner på IS, och med all heder, men inget är fullkomligt, och bra kan bli bättre.
Annons
Som jag ser det så finns det inte längre någon mening att ha ett forum alls om det ska tömmas efter en tid. Då är det bättre att inrätta en chatt eller ett internt meddelande system.

Ett forum är ju till för att lagra allting och funger som ett arkiv över diskusioner. Ska det då tömmas efter en viss tid förlorar den sitt syfte.
Tycker likadant som Rob, självklart ska det ligga kvar som ett arkiv.
Inläggen skall naturligtvis sparas i arkivet men borde kunna tas bort ur kategorisidan, tex skulle jag tänka mig att ta bort "Grattis Elfsborg", det är väl ingen som vill gratta dom nu när nästan en vecka har gått, så den länken är väl något inaktuell.

xyz.
Om någon uppfattat att jag tycker att inslag skall totalt raderas, så bör jag förklara att det inte är min mening, visst skall de ligga kvar i ett arkiv, men som xyz påpekar, så finns det en hel del gamla trådar, som är totalt ointressanta, och dem borde man kunna arkivera?
Och vem ska avgöra om tråden är ointressant, och för vem?
tillägg till svenkalles frågeställning.

de ligger ju redan arkiverade under rätt ämne varför ska de flyttas nån annanstans?
Kan man inte lägga in i medlemsreglerna att:

Om man har fått svar på sin fråga, så markerar man den själv som löst, så slipper den ligga kvar som debattämne.

En del debatter kanske aldrig blir lösta, man får söka svaret på annat håll ,men ansvaret på oss medlemmar borde väl ändock vara att vi markerar frågan som löst eller har jag hamnat på cykel nu igen?


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem