Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Tidsbegränsat på IS Forum

Tidsbegränsat på IS Forum

Förmodar jag kommer att få mycket kritik för detta, men det är så här jag känner-
Jag har själv ett par trådar, som hängt med i flera veckor, och jag blir så evinnerligt trött på att se dem varje gång jag öppnar upp Forumet, liksom en hel del andra trådar. Det blir så att man tappar intresset, när man ser samma trådar vecka efter vecka.
Skulle det administrativt fungera att tidsbegränsa inlägg, eller att man inte sparade lika många trådar under varje ämne, för att gamla inlägg snabbare skulle läggas till handlingarna.

Göcke o Daniel, finns det fler som kommit med samma synpunkter som jag, eller är jag ensam om detta?

Tack annars för ett utmärkt Forum, som jag hade uppskattat ännu mer om ovanstående gick att ordna!

Micke03
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja det hade ju varit bra om tex alla lösta trådar hade lagts in i en arkivmapp tex.
Skulle kanske också skulle kunna fungera om man själv kunde plocka bort sina gamla inlägg, som t.ex på Blocket.se
Micke03
du får ingen kritik om du har ett förslag.
men
du får förklara lite tydligare hur du menar.

vi har 20 senaste inläggen och 20 senast nya trådar.
sedan har vi forum , med alla huvudområden
där visas de 5 senaste trådarna. i respektive område.
några av dessa alternativen måste dölja dina inlägg.
om du har överskridit antalet för träffarna.
sedan har vi markering på de trådar som är nya,
man behöver alltså inte titta under flera.
Annons
20 senaste trådar är okey, och 20 senaste inläggen också, men jag tycker att forumet skall vara aktuell.
Jag kan t.ex fråga om något som berör IT, efter 1 dygn kan jag ha fått 10 svar, och problemet kan då vara löst.
Men varför skall då tråden ligga kvar på Forumet i kanske en månad till, i alla fall för mitt vidkommande, så hade det varit intressantare om Forumet hade varit mera "up to date".
men om de ligger kvar och du söker här i forumet , så får du ju svaret kanske på den fråga som du önskar ställa, är tråden sedan markerad med
löst haken så ser man ju att det finns en lösning, men kanske inte på just ditt problem. men andra kan ju ha nytta av även gamla lösningar.
Alla problem är inte nya.
Jag kan bara svara för min åsikt.
I mitt tycke bör frågor med svar finnas kvar så
länge som möjligt. Det kommer så gott som
ständigt till nya tittare som söker svar på
sina frågor. Dom söker förmodlingen först bland
gamla frågeställningar för att ev. hitta ett svar
innan de ställer en ny egen fråga.
Torvar
I ett forum jag deltar i stängs trådarna för svar efter 3 månader, men de är fortfarande sökbara.
Det kanske kan vara en variant?
Hade jag väntat med att skriva så hade
jag sett Göckes svar. Torvar
Jag skall inte hålla på att försöka få rätt, jag har kanske fel, men vad jag menar är att om jag vill hitta en lösning på ett problem, så kan jag, och det har jag gjort ett flertal gånger, leta bland gamla trådar.
Men jag hade själv en tråd angående vädret 1 nov, kommer där inte in för många under övrigt, så kan den ligga kvar fram till våren, och det kan väl inte ligga i någons intresse, det hade varit bättre att plocka bort den.

Men jag skall inte klaga, ni sköter det här alldeles utmärkt, och det är bara ett litet irritationsmoment, kanske bara för mig?
nej Micke03 jag ser det inte som klagomål.

Daniel vill ju ha förslag, men vi tar inte bort trådar eller inlägg.
utan anledning.
Men alla förslag kommer inte alltid med som en ändring.

Det finns alltid en bra att ha låda och en att måste göra låda.
samt en ren önskelåda.

Angående din väder tråd , tycke jag inte det är fel att den syns
den är ju historia på hur det var den dagen.

Torvar : det är inte fel att du också svarade.
du svara ju på det som du ser det.

andreas : ditt förslag noteras också

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem