Torsdag 16 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Regler för IS

Regler för IS

Jag har gått igenom regelboken och finner den fullständigt upplysande
om vad som gäller och inte.Kan knappast missförstås.

Men där finns ett stort hål och det är moderatorns egenmäktiga förfarande
vid radering av olämpliga inlägg,utan information.

Vad som har ställt till mest väsen är just detta oartiga sätt att utan orsak
radera kanske flera timmars plitande för intresserade medlemmar.

Detta måste få ett slut annars uppstår en hatisk stämmning på Forumet.

Vi kan jämföra med barnuppfostran förr i tiden,när barnet frågade sina
föräldrar varför han/hon inte fick göra så.

-DÄRFÖR!!

Mycket pedagogiskt och lärande.

Vill vi ha ett sådant Forum,där vi behandlas som mindre vetande.Nej!
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Daniel: DU har helt rätt att det behövs regler och jag har full förståelse för det du gör. Du gör ett väldigt bra jobb och jag tycker Forumet är bra, men det jag reagerar tydligt på är skillnden mellan dej och Göcke.

Du kan här tex klara av att förmedla ett budskap utan att låta kort eller ibland rent av spydig. Tyvärr så uppfattar jag inte samma ödmjukhet av Göcke, den slinter ibland.

Jag tror, (tror)...jag kan ha fel ..att det är där det blir fel ibland.
Jag anser oxå att lika gärna som man kan tala om för flera att man skriver i fel tråd så kan man väl skriva en förklaring enbart , varför en tråd tex stängs. Det tar inte längre tid.

Observera att jag inte menar att vara otrevlig mot vare sig dej eller Göcke.

Det är ju tydligen så att flera reagerar negativt på detta och då är det ju svårt att bara strunta i det.

Alla uppfattar vi saker på olika sätt, men det är viktigt att lyssna och ta till sig saker....om det sedan går att lösa finns kanske ingen garanti för.

Så länge Moderatorerna skriver orsak och meddelar varför de stänger trådar är det helt ok.
Men jag är mer imot de hatiska och upprorsliknande inlägg som vissa skribenter håller på med.
Att sitta och slå sig själv för bröstet och tro att man är så mycket bättre, varför då inte ansöka om att bli moderator för forumet? har man chansen att förbättra och förändra, om man nu tycker att man inte får sin röst hörd.
Jag har inte utsett någon här på forumet för att föra min talan, så jag skriver inte under något av någon som skriver "Du ser ju vad medlemmarna vill."

Att sedan skapa nya trådar och fortsätta är inte ett sätt att föra saken åt ett ohatiskt håll, mer att sprida ut det över flera ställen så det mer liknar propaganda, tycker jag Det blir mer seriöst om man håller sig till en tråd, tycker jag
om man nu får ha en åsikt här utan att den åsikten blir kritiserad?
Vem vinner ? vem har rätt? vem bestämmer vem som har rätt eller fel?
Huckleberry !

Missförstånd! Vad har jag för intresse av att försämra IS efter alla dessa år.

Jag ångrar hela inlägget och ber därför att alltihop raderas.Jag har i mail
meddelat Daniel att jag vill gärna vara kvar som medlem men kommer
aldrig mer att lägga mig i skötseln av Forumet.

Nu var det sagt.Så slipper vi krig och elände.

P.S Du respekterar inte Forumets regler min käre Hucke.Inga personliga
påhopp tolereras.He,he
Annons
Va? citera gärna leikae var jag har hoppat på dig personligen, istället för bara skriva det. Om du menar det som jag skrev i tråden som försvann så ber jag om ursäkt att du tog det personligen, förstår dock inte hur du kan ta det personligen då jag tyckte att det var ett idiotiskt inlägg, INLÄGG för att förtydliga det!
Nej du, jag har inte gjort något personligt påhopp på dig.
Eftersom du nu riktade ovanstående inlägg till mig personligen så kan jag inte annat göra än förstå att det var riktat till mig.
Jag är inte sen med att be om ursäkt om jag får reda på vad jag har gjort eller sagt för fel. Hur i helvete ska jag annars veta att en person tog illa vid sig? ursäkta ordvalet , men jag blir lätt frustrerad av sånt här tjafs på ett forum som för 1v var lugnt och fridfullt.
Fast jag har ju valet att lämna, vilket jag nog kommer göra. Eller så kommer jag bara hålla mig till Dator och internet tråden.
Skål å trevlig alkolism
Snälla ni, avsluta den här dikussionen omedelbart, den för inte tråden vidare på något sätt, och sådant som stod i Huckleberrys slutord, det får ni moderatorer gärna bespara oss från!
Jag har inte utsett någon här på forumet för att föra min talan, så jag skriver inte under något av någon som skriver "Du ser ju vad medlemmarna vill."

Du har ju citerat mina ord.Kära Hucke.Redan dement eller andra problem.??
Hm... den här diskussionen har tydligen tagit fart igen. Redan för 2 år sedan hade vi en diskussion (kritik) mot Göckes agerande som moderator där han deltog i debatter. När han sedan blev verbalt överkörd stängde han helt enkelt tråden... utan förklaring! Detta mejlade bl.a jag dig om, Daniel, för nästan 2 år sedan. Att du sedan inte har gjort något åt det, är beklagligt och en skuld till varför leiake nu försöker väcka er. Jag själv har valt att inte delta i debatter eller diskussioner just för denna anledning. Ett starkare irritationsmoment finns inte när en moderator, som inte inser sina fel och brister, plötsligt stänger en intressant debatt-tråd. Jag håller med Fibblan om att det är stor skillnad på Daniels och Göckes moderering… och varför det behöver vara så kan bara du, Daniel, svara på!
Zacko! Gamle vän!

Jag har bett Göcke radera hela mitt inlägg,så jag vågar inte uttala mig,
som polischefen säger i TV.He,he

Utredningen är i ett känsligt läge.
varför inte göra upp en numererad lista till exempel
Reklam = nr 1
Politik = nr 2
Fula påhopp = nr 3
Fula ord = nr 4 o.s.v Då behöver ju moderatorn bara skriva till exempel "borttaget på grund av nr 1" och då visste alla varför tråden eller inlägget försvann För säkerhets skull kanske vissa skribenter också borde vara numererade
Vargo !

Vilket nummer hade jag fått???Känner mig som nr. 69

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem