Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Regler för IS

Regler för IS

Jag har gått igenom regelboken och finner den fullständigt upplysande
om vad som gäller och inte.Kan knappast missförstås.

Men där finns ett stort hål och det är moderatorns egenmäktiga förfarande
vid radering av olämpliga inlägg,utan information.

Vad som har ställt till mest väsen är just detta oartiga sätt att utan orsak
radera kanske flera timmars plitande för intresserade medlemmar.

Detta måste få ett slut annars uppstår en hatisk stämmning på Forumet.

Vi kan jämföra med barnuppfostran förr i tiden,när barnet frågade sina
föräldrar varför han/hon inte fick göra så.

-DÄRFÖR!!

Mycket pedagogiskt och lärande.

Vill vi ha ett sådant Forum,där vi behandlas som mindre vetande.Nej!
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

OMG
Annons
ehh? nu förstår jag inte. varför en massa applåder och vad håller du på med leike?

Jag och andra i forumet har ju redan gett dig en massa med feedback och förslag på lösningar i din andra tråd som du startade i fredags om exakt samma ämne. Varför starta en ny tråd om samma ämne som jag och andra redan lagt ner en massa dig på för att återkoppla till dig på?

Länk till din första tråd:
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=43044

Det verkar som du vill förstora något som jag redan sagt att vi är villiga att lösa. Det finns ingen anledning att fortsätta älta, eller har jag missat något helt och hållet?
Daniel!

Detta har pågått i många år.Men du har inte rättat till det,utan det har
klampat på i samma trall.Skrid nu till handling så blir alla nöjda.Du ser ju
vad medlemmarna vill.

Det är ju bara detta om upplysning som skall rättas till.

Jag lovar att inte beröra ämnet,om du håller ditt löfte.

No hard Feelings
För egen del skrev jag ett inlägg i den förra tråden bara för att upptäcka att det inte ens hittade in på forumet, tydligen blev jag autoutloggad under tiden jag skrev. Applåder för att jag håller med, kort och koncist. Fick en tråd låst av Göcke med motiveringen att det där klarar vi inte att diskutera så vi låser tråden. Det var en klapp på huvudet, såja håll er till datorer eller något annat konkret istället för att vara ute och tassa i reglernas utmarker.
Leike!

Som jag frågade ovan, varför kunde du inte fortsätta i samma tråd som du själv startade? Jag och andra la ner en massa tid på att återkoppla till dig med lösningsförslag om samma ämne så återkoppla gärna du också om våra punkter istället för att bara ta upp samma sak från början om och om igen. Tycker annars det känns meningslöst att lägga ner en massa tid på att vara nogrann och komma med förslag till dina kommenterar när du ändå inte återkopplar på dem.

Att bara säga skrid nu till handling du ser vad medlemmarna vill känns helt fel när jag måste se det hela i ett mycket större perspektiv än dig som skribent. Dessutom fick jag inte den uppfattningen i din andra tråd där flera kom med positiva förslag och där de faktiskt känner sig nöjda med forumet i stort men såklart att man alltid kan bli bättre. Sist rörde det sig om en halvtimmes fördröjning innan jag gav besked att tråden togs bort med anledning av att upphosmakaren bad om det.

Du om någon borde veta att jag länge har försökt få ihop flera som vill hjälpa till med förtydligande av forums och modereringsregler men där det alltid slutat med att jag har fått ta det. Glöm nu inte bort att jag måste ta ansvaret för allt innehåll som siteägare så forumsregler och borttagning/styrning måste finnas. Kom med konkreta förslag på regler och riktlinjer för alla potentiella gränsfall som du kommer på. Ge dessutom förslag på tillämpar moderatorshantering för dessa fall som också är praktisk tillämpbara. Diskutera gärna fram detta sinsemellan och sammanfatta det i ett konkret dokument så kan jag gå igenom det.

Mvh
Daniel
Jag applåderade pga detta:
Vi kan jämföra med barnuppfostran förr i tiden,när barnet frågade sina
föräldrar varför han/hon inte fick göra så.

-DÄRFÖR!!

Det är så det blir här inne ibland tyvärr.
...Bara en åsikt som jag känner att jag vill stå för...

Jag hoppas ni vill att vi vädrar våra åsikter?
Fibblan.

Självklart vill jag det. Jag har aldrig sagt något annat.

Angående det vi har pratat om ber jag er ta ett steg tillbaka och se det hela från ett större perspektiv (från mitt som ansvarig av allt innehåll och från alla andras trevnads skull) och förstå att för att forumet ska fungera för alla måste det finnas en struktur med forumsregler, regler för moderering och hantering därav samt trivselregler som passar alla.

Min målsättning förblir och har alltid varit att IS inte ska bli ett modereringsintensivt forum. IS är ett forum med och av våra egna medlemmar och vi har inget tungt adminsystem bakom för att hantera allt. Ambitionen är att allt ska löpa på så smärtfritt som möjligt utan ingripande från moderatorer, men när vi i de fåtal fall gör det lämnar en kommentar om varför.

Denna vision har fått mig att hålla fast vid min initiala vision från 7 år tillbaka att hålla IS så trevligt som möjligt både i min internetguide och i forumet. och som jag sa innan; vänligen ta ett steg tillbaka och se det hela från ett större perspektiv så kanske ni förstår varför det behövs övergripande trivselregler.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem