Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet är inte tråkigt

Forumet är inte tråkigt

Forumet börjar inte alls bli tråkigt

Däremot börjar uppenbarligen en del skribenter ( åtminstone i mina ögon ) att spåra ut nästan totalt. . Och det är ju synd.

IS Forumet är ett av de allra bästa forum som finns tycker jag.

Slutligen ett litet påpekande när det gäller hur man skriver text.
Det finns en del skribenter som inte (alldrig) skriver ett "mellanslag" efter kommatecken och punkt. . Och det gör att texten blir mycket svårare att läsa.

Så här ser det ut då.När man inte skriver ut ett mellanslag efter punkt och kommatecken.Texten blir då,helt klart,mycket svårare att läsa.Och man tror att det är småbarn som inte hunnit lära sig hur man bör skriva text.

Att man sedan inte kan använda två mellanslag efter en punkt i slutet av en mening här i Forum-inlägg har gjort att jag ofta skriver . . för att få lite distans mellan meningarna. . När jag skriver mail-text i Hotmail kan jag skriva två mellanslag utan att det ena tas bort.
. . . .
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

axe!

Hur kan man kritisera andra skribenter när man inte kan stava till aldrig.

Det kallar jag för stolpskott.He,he
Ska du säga Leif som inte ens har lärt dig skriva mellanslag.

Jag skrev inte ens att det bl.a. är du som skriver meningar utan mellanslag men du tog uppenbarligen åt dig. . Och det var ju bra så vi får väl se om du skriver som man fick lära sig i skolan i fortsättningen.

Bu, Bu och Bä.
Här har ni var sin Paj...varsågoda !

//Breeze
Annons
Ha,ha!

Tur att du har humor axe.Det uppskattar jag.Jag är inte dummare än jag
begriper att du,menar att jag har fått lätt Alzheimer som skribent.

Vill inte göra dig ledsen,men din formatering av inlägg är inte av högsta klass,med tanke på din CV enligt din profil.

Hade nog väntat mig en prydligare uppställning av en sådan utbildad man.

Ett sätt att få formateringen på ett korrekt sätt,är att skriva på Wordpad,
och sedan kopiera över till Forumet.

Detta som jag skrivit nu är enligt min uppfattning perfekt.Men när jag
klickar på förhandsgranska så blir det"piss".

Radbrytningen är inte vad man önskar.Undrar varför?
Breeze!

Jag trodde ni kastade "spettekakor" på varandra därnere.Jag tycker om
när det händer lite,och folk har humor.Jag har förstått att du inte är
främmande för min linje.

axe dig har jag inget emot.Även om du generar mig.Jag vet när och var
och hur man agerar.Så länge man har humor i inlägget blir jag aldrig
uppretad och är helt öppen för kritik.Hur skall man bli en bättre människa
utan kritik.Impossible.
Leiake: Perfekt och perfekt? Du har ju glömt mellanslag efter punkt och kommatecken...
Men det är väl för att retas kan jag tro.
kente!

Givetvis! Men skall jag vara ärlig är jag inte helt införstådd vad axe menar.
Hans inlägg är ju inte vad man drömmer om.Rätt rörigt!!

Vore 3vligt om någon som kan det här med skrivandets konster ville
ha vänligheten att lära oss hur man agerar korrekt.

Jag vet att andreas från "götet" är duktig,men har tydligen semester.
Vad jag inte förstår är varför är det bara ett ord på raden när vissa skriver alltså meningen klyvs på ett märkligt sätt.
Titta på leiakes inlägg så förstår ni vad jag menar. Inte för att du ska ta illa upp leiake det är ingen kritik men där framgår det tydligt vad jag menar.

Det blir konstigt att läsa tycker jag.
Nu RÄCKER det!!!!!

Jag postar det här inlägget i 2 trådar av samma karaktär. Då jag tycker att det är på tiden att någon säger ifrån.

Jag förstår inte problemet?

Jag har haft IS som startsida och internetportal sedan Daniel gjorde den goda gärningen att öppna stället för oss, och jag har då aldrig varit med om att forumsdeltagarna "gnällt" och "åmat" sig så mycket som under det sista halvåret!

Acceptera situationen som den är, ni bestämmer ingenting, och ni har ingenting att säga till om! Forumet har klara riktlinjer om hur man skall bete sig och vad som skall avhandlas, och då det råder tvivel om detta, så agerar och censurerar våra moderatorer bort det. Det är alltså inte öppet till diskussion!

Dessutom så måste jag säga att många av dom ämnen som avhandlas, och lätt 80% av alla svar på frågor, är helt orelevanta, och är inte ens inlagda för att kunna hjälpa till eller på annat sätt bistå, förutom med sin egen personliga åsikt eller snabba kommentar.

Jag tycker mer och mer att det liknar en "Chatt" mellan vissa personer som i princip lägger sig i alla trådar med en eller flera helt onödiga kommentarer.

Ett forum skall bistå med adekvat hjälp inom specificerat ämne/fråga, och inte agera "chatt kanal" mellan olika deltagare. Så snälla, filtrera lite av "skiten" som ni lägger in här så kanske det blir lite bättre ordning.

// Xenix
tozza!

Jag har köpt utrustning av högsta kvalitet så där är inget fel.Men jag drabbas av felaktig radbrytning som jag inte kan styra.Felet uppstår
när jag klickar på förhandsgranskning.Jag kan använda Office och
kopiera över om du vill.He,he

Jag skall lösa det för din skull.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem