Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Är det skumma sidor på IS?

Är det skumma sidor på IS?

Har sedan någon vecka ett nytt anti-virus/adware program på min LapTop. Programmet heter PC Tool Spyware Doctor och verkar mkt effektivt. När jag startar upp min dator och går ut på IE7 med IS som startsida, så kommer alltid upp följande malware varningar:
www. key. us www. crack4U www. seeq. com Hur kommer detta sig?
Råd ......SpywareDoctor lägger dom i karantän.
Antal svar på detta inlägg: 8
Nej PonGot , det är inga skumma sidor på Internetstart. men däremot kan du ha blivit hiijackad på din startsida. och det är inget vi kan rå över.
Tack Göcke för ditt förslag.
Nu har jag tagit bort alla R0 med IS via Hijackthis sen kört Filrensning med CCleaner. Får se om skräpet återvänder. Har du andra förslag till åtgärd??
Nu kom malware meddelande om www. AstaKiller. com upp men togs om hand av SpywareDoctor.
Annons
Du har skräp i datorn. Städa upp den och lyckas du inte rekommenderas formatering. Dina spyware grejer kommer fortsätta ta bort det som ploppar upp men de löser inte problemet eftersom de inte plockar bort det program som ger upphov till det som ploppar upp.
Tack Rob! Mha en loggfil från Hijackthis till deras forum löser allt...det är min erfarenhet.
PonGot , testa och gör samma sak med FF istälet för IE.

Efter att har bytt startsida några dagar så verkar det som allt funkar bra med IS. Har ingen rimlig förklaring men funderar. Har ej kört FF.
en förklaring, kan vara att du får en treff på någon fuling som söker på felstavningar i sökvägen eller stängda eller ej nåbara servrar. ( phising använder sig av detta till viss del )

tekniken att de sedan finnas kvar i din maskin vid liknande händelser, är sedan olika. och kan vara svåra att se hur man skall reparera.

det var därför jag bad dig testa med FF. vid det tillfället.

en av orsakerna att de kan koma in är de olika stöden med tillägg i din webläsare för att köra skript

och kan räddningsprogramet se skadan men inte ta bort reproducerbarheten, så komer skräpet tillbaka.

med andra ord, ditt program såg den verksamma delen och satte den i karantän, men inte den reproducerbara filen.
eftersom den endast var en text fil eller liknande harmlös skapelse.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem