Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Server problem 3 april

Server problem 3 april

Hej!
Som ni har märkt har det inte gått att komma in på internetstart.se idag från ca kl 16 till ca 23! Jag beklagar verkligen detta! Tyvärr var det inget som jag eller webbhotellet kunde fixa utan det berodde på ett fel på själva bredbandslinan till servern.

TDC Song som tillhandahåller detta meddelade följande:
DATATJÄNSTER. Vi har för närvarande störningar på våra datatjänster. Detta beror på ett tekniskt problem. Felsökning pågår och våra tekniker jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt.
För senaste status se: http://driftinfo.tdcsong.se

Hoppas det dock är fixat nu så att vi kan nyttja vårat IS!!!
Mvh
Daniel
Antal svar på detta inlägg: 9
Plötsligt upptäcker man vad hjälplös man blir utan alla länkar på IS.

Skönt att sidan är uppe igen!!



Ta ett snack med tdcsong 7 timmar är låååång tid, inte ok tycker jag.


Mvh

tejay4u
Samma länkar som jag har på startsidan har jag i en mapp i mina favoriter för säkerhets skull
God morgon , va tråkigt det va igår när man inte kunnde komma in på sidan , visst man kommer ju åt länkar lite hur som helst men det är ju så mycke enklare på Internetstart sidan . Verkar som att det har löst sig å det är ju gött det

Ha en bra dag
Annons
Tack för ett snabbt svar. Som jag tidigare skrivit har jag haft problem med IS på flera datorer. Någor skräp var det inte. Har ingen förklaring. Flera skumma sidor kom upp oavsett från vilken dator IS startade. Inga i nätverk
du har fått in skräp PonGot , men har inte verktyg att se det.
men vi kan fortsätta att följa upp ditt problem i en annan tråd.
alternativt får du in netster, ett skit som man får när man söker/felstavar sökvägar. eller som nu . när servrar inte kan nås.
PonGot skrev:

Göcke! Visst ser jag skräpet. SpyWare Doctor med nya antivirus fångar in 3 tid namngivna sidor och detta oavsett från vilket dator som används. Borde hitta hijacken med HijackThis men så är inte fallet. Byter nu startsida ett tag.
PonGot ställde denna fråga i denna tråden
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=50113

dessa länkar ligger inte på IS.
utan har kommit in på andra vägar i PonGots datorer.

och det är inte säkert att de syns i en Hijacklog.
Göcke! Detta jag påstår måste väl intressera en datakunning. Mitt nya antiVIRUS/anti-SPYWARE program Spyware Doctor hittar alltsåvid uppstart 3-4 tidgare namngivna skumma sidor när den scannar av IS på flera datorer som inte har haft med kontakt med varandra. När programmet avinstalleras och tex bara Symantec eller McAffe körs så händer ingenting.
Skulle vara av värde att veta hur många av IS medlemmar som har detta nya program (ca 14 dagar gammalt). Tar jag en annan startsida tex www.gp.se så händer ingenting. Visst vore det roligt och intressant med en djupare analys, varför just SpyWare Doctor hittar skräp? En mkt HiJackThis kunnig har kollat mina loggar och hittar inget skumt.
kan du ha varit på någon annan sida Via Is Då? Det kan väl isåfall vara en förklaring eller? Testa Microsofts onecare scanning seg men kan ta bort sådant skräp.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem