Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Angående tråden om värnplikt

Angående tråden om värnplikt

Det blev en välbesökt och givande diskussion igår, men det leder också till vissa funderingar




Jag tog upp tråden, eftersom jag läste om det på text TV.

Trodde inte det skulle engagera så många, hade egentligen bara väntat mig ett par ja-sägare.
Därför blev jag väldigt överraskad över den respons den fick, och nästan alla olika uppfattningar än min egen. Det är ju precis så det skall vara på ett forum, håller alla med om ett inlägg så blir det ingen diskussion, igår var min bästa dag på IS hittills.

Vad som däremot är väldigt tråkigt är, att en tråd med över 700 tittare inte får mer än 50 svar, skall man tyda det som att övriga inte har någon åsikt, eller vågar eller vill de inte framföra den.

Du som läste tråden igår, kom in o diskutera när du ser att något som ligger i ditt intresse, du kommer att känna en gemenskap, du kommer att hitta nya vänner och du kommer att göra det roligare för alla oss som redan finns här.

Snälla ni, kom in i värmen!

Antal svar på detta inlägg: 6
en liten passus här som moderator. på Micke03 senaste

Det står var och en fritt att läsa och skriva
här på forumet.
Skriva kan man bara göra som medlem!

Vi vill inte tvinga någon till något.
och det är inte någon tävling att skapa nya trådar.

Lästa talet/siffran uppdateras om någon läser i tråden
och det behöver inte vara så att det är en medlem.

jag har med detta hoppats klargjort förhållandet
med antal lästa och varför inga alltid inte svarar
i tråden. det kan alltså vara besökare för stunden.

vh göcke
AHA! Göcke är det så att icke medl. kan gå in på forum och läsa men inte skriva ,va´dumt. Tycker bara medl. ska ha tillgång till forum för att få läsa också! Men så är det kanske på alla forum?
Det enkla i logiken är ju att om man visar bra trådar/ämnen
så vill kanske fler bli medlemmar.

Men huvudsyftet är att vara en optimerad startsida och guid till Internet.
Annons
Jag förstår dig Göcke, och vet vad huvudsyftet är med IS, det står klart o tydligt.

Men jag tror att du underskattar forumet lite. Jag tror nämligen att forumet uppfyller en betydelsefull social funktion, här sitter säkert många väldigt ensamma människor, som har stor glädje av ett forum som detta, jag vill bara försöka uppmuntra dem att dela med sig av sina intressen problem och glädjeämnen.

Jag försöker inte skriva så mycket som möjligt bara för skrivandets skull, jag älskar nämligen alla sorter av diskussioner, men även mina uppslag tar så småningom slut, och då hade jag tyckt det var roligt om någon annan kom med lite ideer.

Jag tycker mig också se några nya namn i en del av trådarna och det är jätteroligt, men det förstår jag också att man varken vill eller skall försöka tvinga in någon.

pensionär, jag tycker det är toppen att även icke medlemmar kan läsa i forumet.
Micke03 , det ena utesluter inte det andra.
men någon underskattning finns inte här.
Jag ville informera er om hur det förhåller sig
så ni inte springer iväg
med egna slutsatser om vad siffrorna visar.

svaret på hög läs-antal är helt enkelt att det är
många som läst tråden/öppnat tråden. ingenting annat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem