Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Annan variant på Windows aktivering

Annan variant på Windows aktivering

Köpte för ett par år sen en skiva med Windows XP Home.Har använt den flera gånger för ominstallationer och funkat bra. Den är både aktiverad och validerad,så det skulle vava OK. Men nu har jag skaffat en dator till och då var det stopp. Installerade Windows på den andra datorn och när det blev dags att aktivera så fick jag meddelande om att detta ex av Windows var aktiverat max antal gånger. Men det skulle inte vara något stort problem,det fanns en guide som efter en massa krångel (jag är dålig på engelska,också) skulle ge en ny aktivitetskod. En liten tur var att det var SVENSK kundtjänst som hade hand om detta. Efter att ha knappat in en lång sifferrad på telefonen skulle jag vänta på en ny kod. Under tiden skulle jag svara på några frågor, bl a om jag hade Windows på fler än en dator.Dum som jag var sa jag som det var: att det var två. Då kom svaret omgående att det inte blev någon ny kod för min del, för den skivan jag hade var avsedd för bara en dator. Det var lite lömskt av Microsoft (eller lurigt?) att fråga så. För hade jag vetat varför jag fick den frågan så hade jag naturligtvis sagt en och då hade den nya koden kommit och dator nummer två hade fungerat. Jag blev uppmanad att uppsöka en Microsofthandlare och köpa ytterligare ett ex av deras dyra skiva! Inte konstigt att Mr Gates har gott ställt! Ubuntu,kanske? Nån som har provat den? Är den bra?
Antal svar på detta inlägg: 9
Ladda ner den nyaste WGA cracken och installera...
Då blir det banne mig aktiverat
Ubuntu, kan du prova ja.
om du är lite händig, laddar du ned ISO-filen och bränner en CD så kan du
testa skivan du bränt som live cd utan att installera den.

Du hade fallit i farstun lite senar ändå, så du behöver inte gräma dig.
angående Microsoft alltså.
Jag har testat Ubuntu, funkade faktiskt väldigt bra. Allt installerades klockrent! Mycket program följde med och mycket finns ju att ladda hem. Rekommenderas!
Annons
Jag har också testat att installera UBUNTU och håller med matza om att det är trevligt och funkar mycket bra.
Dock suger det lite kraft ur datorn. Jag installerade den på min sämsta gamla burk, med AMD 1,0ghz processor och 256mb ramminne.
På den burken hade jag tidgare en trimmad XP version och den fungerade bra, men det känns som om UBUNTU är segare på den maskinen.
UBUNTU imponerar, men det finns en hel del att lära. Suveränt med alla program som finns att ladda ned.

Jag ska testa att ladda ned versionen som är gjord för svagare datorer
Hej

Jag har testat Ubuntu sedan feb i år. Jag är mycket nöjd, det enda problemet jag haft så här långt är drivrutiner till en inbyggd webcam i min laptop.
Ubuntu (Gnome) eller Kbuntu (KDE) är bra, stabilt, gratis och enkelt. Kan bara rekommenderas. Jag kommer aldrig att skaffa Windows Vista....

Open Office 2.2 är tillräckligt bra för alla "VANLIGA" användare.

PROVA!

MVH

Anders W
Laddat ner och installerat Ubuntu. Fungerar som det ska, men det är ju en sak som sätter käppar i hjulet: Mycket är på engelska och jag är inte så bra på det. Rättare sagt: Väldigt dålig! T ex E-postprogrammet. Allt för mycket som man fick gissa sig till och det lyckas inte.

Får nog sjutton skaffa XP i alla fall!

Open Office är mycket bra för dom flesta, gissar jag. För min del är det jättebra.
UBUNTU finns på svenska att ladda ned
Inte hela Ubuntu väl?
Jodå.
Den finns att ladda ned på
http://www.ubuntu-se.org/drupal/?q=node/59

Mitt på sidan står det Nordisk Remix Edition
Klicka där så får du den på svenska

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem