Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Veckans fråga

Veckans fråga

Om man använder internet explorer kan man bara rösta en gång på veckans fråga och så är väll meningen att det ska vara men använder man webbläsare Firefox kan man rösta varje gång man besöker Internetstart ska det vara så kanske något för Daniel att titta på
Antal svar på detta inlägg: 9
Det verkar vara som boax säger. Om man loggar ut och loggar in igen. Men om man låter bli att logga ut, då kan man inte rösta flera gånger. Vet inte om samma gäller för IE.
Jag har röstat på norrlänningarna hela veckan det går bara att göra med Firefox
Jag förstår inte vitsen med en omröstning om man kan rösta obehindrat.
Tanken är väl ändå att man ska rösta en gång. Hur ska man annars veta om slutresultatet verkligen stämmer överens med tyckandet. Tänk om gallupundersökningar skulle fungera så?
Annons
Där kom förklaringen till att de leder omröstningen.
Ja det var just det jag menade med mitt inlägg babo43
boax har du skriptet som fixar till detta , eller är du bara ute för att upplysa oss om något som vi redan vet om.
frågan har alltså ställts tidigare på forumet.

inget system som håller blockeringen i cookies för fler röstningar är säker.
man får alltså lita på att den röstande, bara rösta en gång.
Ursäkta att jag frågade undrade bara varför man kunde rösta flera gånger med Firefox när allt funkar som det ska med explorer alltså är systemet sämre med Firefox viste inte att ni kände till detta tänkte bara tipsa att något var fel . Men jag ska vara tyst i fortsättningen.
raderar man cookies när man stänger webläsaren så kvittar det vilken webläsare det är., det har alltså inte med webläsaren att göra utan om man sparar cookies eller ej.
och det finns en mängd sådan här röstningar på webben som sparar spärren på detta sättet. så det är inget unikt för IS.

Det finns andra alternativ som kan göra liknande spärrar, men inga är så mycket mer efektiva, ma de går att gå runt.
Och här kommer det rätta resultatet.

http://www.aftonbladet.se/goteborg/article836044.ab

Fast där var det städer.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem