Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Umgänge

Umgänge

En liten undran bara:
Brukar ni andra här på IS umgås privat med andra ISare?

Är bara lite nyfiken, fast jag inte är ålderspensionär än.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

patrikke
Vad menar Du. Nyfiken har väl inte med ålder att göra.
Fast en sak medger jag, ju äldre man blir, ju nyfiknare blir man. Kanske p.g.a. att man märker man missat så mycket i sin dar. Jag talar bara för mej själv. men det är så mycket man ser klarare på ålderns höst. Man tänker, varför gjorde/handlade jag inte annorlunda då. men nu är det för sent, nästan i alla fall.
Efterklok har människan alltid varit.

Ta kontakt.
Javisst.
Om någon är på genomresa, varför inte ta sig en borre och umgås en stund, snacka om allt mellan himmel och Jord, men inte Forum.
vi har ju våra e-post utlagda, många av oss i alla fall.
skulle nog vara kul. Men kanske också en glad överraskning. Man gör sig ju gärna en bild av hur de personer man snackar med ser ut och så.
Men vad fel man kan ha tror jag.
Men en sak som är bra. Ingressen, försnacket är ju redan överstökat.
Jag var lite retsugen när jag skrev att pensionärer är nyfiket folk, men till en viss del stämmer det att ju äldre man blir desto mer vill man ha reda på.
Bodde granne med en pensionär förr och så fort vi var ute gick denne också ut och frågade om ALLT!
Jo, det stämmer, i alla fall på mig! Är pensionär och herre gud så nyfiken jag är! Har ju tid att vara överallt och glo och fråga och.....Måste ju vara uppdaterad!
Annons
Undrar just vid vilken ålder brytpunkten ligger.
Barn är väldigt nyfikna medans tonåringar skiter i det mesta sedan har vi pensionärerna....

Vad tror ni, är det när man flyttat hemifrån och ska försörja sig själv eller när är det?
patrikke
Kalenderåldern den glömmer vi.
Här räknas bara sinnesåldern.
Som pensionist lär man ju bli barn på nytt sägs det.

brytpunkten eller brytningspunkten, den inträffar varje vår när jag går ur idet, i alla fall för mej
Jag umgås inte privat med någon på IS. Tror inte det finns någon IS-are i närheten där jag bor. Men ibland tänker jag att det skulle vara trevligt att ....... eller kanske inte!
Sånt vet man inte.
Men det vore kul om fler vågade visa sina nunor i profilen. inte bara karikatyrer. då blir man ju inte alldeles ställd och se ut som ett fån vid ett eventuellt möte.
Både min son och dotter är IS´are.

Men ingen av dem vet mitt nick, och jag vet inte deras!

Men visst umgås vi !!
pensionär
Jaa,haa, hick..
Vilken skådis du måste va...
Men ni vet att ni finns här alla tre?
Men inte pseudonymen.?
Ja så är det ! Men jag vet inte om de gissat det.

De kan ju gå in på min profil där blir jag avslöjad.

Men de har andra bloggar, så jag tror inte de skriver här.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem