Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Forumet håller på å dö

Forumet håller på å dö

Vad har hänt med alla inlägg å trådar? ska allt hänga på Göcke-leiake-Ozzy osv för att detta forum ska funka å kunna ge svar i rimlig tid. Nehej alla gubbar å käringar detta får vi ändra på. Kramizar till alla som håller igång IS.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är väl inte konstigt att forumet håller på att dö när det till stor del fungerar som en chat...
om man skall skoja till det lite med hur det ser ut ibland i forumet så är det som följer:

Ex. en tråd heter något i stil med "Hej"

Trådstart: Jag gillar att baka. Finns det någon annan här som också gör det?

Svar 1, Person X: jag gillar att baka bröd men inte bullar

Svar 2, trådstartaren: Nähä... Jag gillar att baka bägge sorter

Svar 3, Person X: Jaha.

Svar 4 (här lägger sig person Y i samtalet) Har ni något bra recept på limpa? Jag orkar inte gå till affären så jag tänkte baka istället...

Svar 5, Person X: Skall det vara grovt bröd eller?

Svar 6, Person Y: Det spelar ingen roll, bara det smakar gott.

Svar 7, Trådstartaren: Tack förresten för gratulationen på min födelsedag!

och så vidare och så vidare och så vidare...

Det är inte ett sånt här syfte ett forum skall ha tycker jag.
Fixa en chat! Det verkar ju finnas ett stort behov av det.

För min egen del använder jag IS för startsidefunktionen men kikar då och då in i trådarna som syns på framsidan. Jag anser för min del att det är bättre att nyttja forum med specialinriktning för det man vill läsa om istället för att mysa till det här i IS myshörna... :)
I början av min tid här på IS tyckte jag att forumsdelen var fantastisk när det handlade om IT-frågor. Det fanns mycket kompetens inom den biten samlad här. Nu är det dock andra tider...

Trevlig helg önskar jag er alla!
Word
Det är din inställning du behöver inte kolla vad vi skriver om det stör din inställning tydligen, det är väll roligt med ett blandat forum sen kan man gallra själv
Annons
boax:
Om det är mig du skriver till så svarar jag att det är just det jag gör. Alltså gallrar i det blandade chatforumet.

Ha en bra kväll!
Detsamma
en chattfunktion hade vatt 100% kanon på detta forum för det hade underlättat hjälpen för dom som har problem sen kan man välja vilken/vilka man vill "prata"med. detta har varit uppe innan men inget händer. Msn finns men det krävs en adress å lägga till. finns andra oxå.
Vi är roliga och lite" knäpp" som skriver inlägg på IS. Så är det.!! Ha.ha!!

När jag började på IS så var det som "andreas" säger,man behövde hjälp med IT. Inget annat. Jag läste inga andra rubriker.

Då satt dom här pojkarna som hittade på Google i sandlådan och tänkte.
När dom hade tänkt färdigt så behövde man bara deras uppfinning.

Men det vill till att hitta grejerna på Google. Det är som att lösa korsord.
Men måste hitta olika ord med samma betydelse. Det heter visst synonymer.

Jag hade trubbel med min TV-anslutning. Jag Googlade i 2 timmar minst.
Men nu vet jag allt om DVB-T och DVB-C. Det är skillnaden mellan marksänd
TV-signal(antenn) och kabel-TV som ligger i jorden.

Den TV:en jag köpte hade inbyggd DVB-T digitalbox. Men jag har kabel-TV
i fastigheten. Alltså fick jag köpa en separat digitalbox DVB-C för 1000:-

Då var TV:en inte så billig som jag trodde. Jag skulle "googlat" innan jag köpte. Men det är lätt att vara efterklok.
leiake min sanne vän från vidderna du rockar NÄSTAN lika bra som Ozzy. Idag så ska vi inte slåss på IS utan önska oss en riktigt trevlig helg..... Jag SKITER i din tv. men du e en go gubbe i sina sista år. (göcke e inte hemma å tar bort detta haha) 1½ snedställd rosis till dig haha.
Ha,Ha

Göcke har dator med sig jigsaw!! Glöm inte det.

Vi har fått mycket hjälp av Ozzy;göcke och leiake här på forumet! Glöm inte det !!

Leiake har tre datorer så han kan detta. Men ibland är man för feg att följa råden.

Det måste finnas utrymme för mer än datorer här på forumet!!

Mimmis historier t ex.!!
Mitt inlägg finns även på en annan tråd: "Debatt" och gäller samma ämne.

Jag har funnits på IS under annat namn tidigare.
Nu tycker jag diskussionen börjar likna den vi hade år 2007. Jag kallade mig då för Poppo.
Så om Du vill se vad vi då pratade om, så gör Du så här:
Gå till den högra spalten på Forumet där det står: "Sök i Forumet". Klicka där på "Sök efter" skriv "Poppo" i den rutan. Och i rutan "Ämne" klickar Du på "Skribent" och därefter kommer Du att se många diskussioner jag och flera av oss "gamla" IS-are var med i.
Bl a den tråd jag startade "Forumet är tyst varför det?"
Mycket av det som då skrevs under den rubriken gäller än idag. Tycker jag tyvärr.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem