Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Länkar funkar inte på IS

Länkar funkar inte på IS

Hej,

Den senaste tiden när jag försöker klicka på vissa länkar på denna site får jag upp denna url, både i IE och Firefox. bara på länkarna till nyheter, sporten etc men inte till nyhetsportalen, ekonomi etc.

http://ad.adtoma.com/adam/em/click/500059/cat=fotbollskanalen.start;url=
http://fotbollskanalen.se/1.765682/2008/12/12/barcelona_forlanger_med_talangen


Skulle tro det är någon form av reklam ad aware men jag har fullgott skydd på alla fronter.

Nån som vet vad jag kan göra åt det ?

Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 9
ditt skydd blockerar sökvägen, så vill du kunna se innehållet måste du sätta en lägre nivå på ditt skydd.

något adaware är det inte utan just sökvägen genom ad atom com som bromsar dig

att detta fenomen händer , beror just på att det blir allt vanligare att sidor
man besöker blir hijackade och pekar iväg till andra sidor som påstås vara
de rätta.
Det verkar som ett skämt att jag ska vara tvungen att avaktivera min Norton internet security för att IS Startsida ska fungera.
svenkalle!

Ta det lugnt!! När jag ser ditt nick så går jag in på din hemsida och lyssnar på din musik. Man behöver inte klicka på Enter. Bara avvakta så drar musiken igång. Skruva upp högtalarna lite extra vid introt.

Jag får ståpäls direkt. Ha,ha!

Du har som Göcke säger. Skyddat din dator för mycket. Tyvärr.
Gör inte det om ni inte är kriminella.
Annons
vem har sagt det... svenkalle , vad använder ni de grå med..

idag har ni så många skydd så flertalet av er har ingen aning om vad som stoppar/hindrar vad.

och vi gör inget skumt med era datorer.

Men har ni skydd som blockar olika händelser så är det upp till er att
bestämma er nivå på skyddet. Det ansvaret ligger inte på IS.

och norton fungerar utmärkt för de länkar som detta problem berör.
inget hinder alls att gå den sökvägen.
Varför måste jag då avaktivera min Norton internet security för att jag ens ska kunna se nyhetslänkarna. Borde man inte kunna använda Symanteks skydd med standardinställning på eran startsida
svenkalle , norton funkar hur bra som helst att använda mot IS, du behöver inte avinstalera det.

men däremot kan du ha ställt reglerna för vad som får visas för hårt endera i webläsaren eller i norton eller om du har ett annat program som komplement till norton. du kan även ha en router som
har kompleterande brandvägg och virusskydd/färäldrakontroll och gud vet vad som kan träda ikraft när du surfar.

Fantasin här har jag tömt just för tillfället.
för jag vet inte vad du sitter på för grejor.
Behöver vi antivirusprogram. Troligen inte.

Jag kan inte så mycket om datorer. Men jag anar när det "bluffas". Ha,ha!!

Vi leker med tanken på att Göcke har fått hjärnsläpp. Han fixar en elak kod.
Han har material och kunskap så han kan göra detta. Han gör detta just nu.
Hur skall Norton och andra veta detta. På en söndag eftermiddag. Då är dom troligen lediga. Ha,ha!!

Vill för säkerhets skull nämna att jag har ett antivirusprogram. Det verkar bra. Men jag vet inte om det klarar en attack från Göcke.
Göcke
Jag tycker du snackar som Bocken som söker jobb som trädgårdsmästare.
Jag har inte antytt att IS skulle göra nåt med min dator. Däremot trodde jag att IS var till för vanliga surfare och inte är systemanalytiker.
Att du tycker folk skyddar sig för mycket på nätet verkar för mig som en lite udda uppfattning.
Webben är full av typer som försöker sig på dom mest udda saker så jag föredrar att ha mina brandväggar aktiverade, även om jag inte tillfullo förstår hur dom egentligen fungerar.
Jag kan ju söka mig till en annan sida om jag vill se uppdaterade nyhetslänkar, eller också gör jag en egen.

"vad använder ni de grå med.."
Jävla bessiwisser
svenkalle !

Troligen ångrar du detta påhopp. I morgon!!!. Jag har samma problem i bland. Ångest över vad man har hittat på.

Men om man ber om förlåtelse inom en vecka så godtages det.
Dessutom stavas" Besserwisser" så här.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem