Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spikmatta

Spikmatta

Är det någon som prövat att använda spikmatta ?
Gör den någon nytta ?
Det börjar stå artiklar i tidningar där den lovprisas, men kan den vara så bra som vissa framhåller.

Kemos
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

ha ha ha. Polisen förstås.
PerAsk

Det var ju inte en sådan som du jobbar med jag menade.

Men för hälsans skull kanske den kan göra nytta i polisens hårda träning
för det är väl många som tränar hårt och behöver avslappning

Här har du en som använt spikmatta, den gör ont men jag tror att den gör nytta efter ett tag. (fast det kan ju vara inbillning)


De finns för runt 600:- har jag sett.
Det funkar däremot sämre för polisen, den mattan som jag har.
Då ska bovarna springa barfota om det ska funka.
Annons
Ja Kemos, jag har en spikmatta, jag använder den varje dag, kan inte vara utan den. Känner mig pigg och allert efter att jag legat på den 30 - 45 minuter. Passar på att lyssna på en bok samtidigt. Spikmattan sätter fart på blodcirkulationen och dämpar smärtor om man har några. Jag har den hårda varianten med långa "spikar" tror att den är bäst.
Hej Kemos. Jag har en kollega på polisen som använder spikmatta för sin värk. Ska väl påpeka att det inte är polisens spikmatta för att stoppa bilar.
Hon säger att den är bra.
På kristus tid borrade man hål i skallbenet för att släppa ut det onda, och det hjälpte. Sen har det under årens lopp kommit allt möjligt krimskrams som har hjälpt människor på olika sätt..

Placeboeffekten har alltid haft en positiv inverkan på människor.
Tror man att man blir friskare av en behandling så mår man faktist bättre, även om produkten i sig är rena lurendrejeriet.
Jag tror nog att detta funkar till en viss del. Det är samma sak som den man som lade sig i en myrstack när ryggvärken blev för svår. Kroppens endorfiner aktiveras och dämpar smärtan.

Spikmattan hos polisen här, testas just nu av flera personer och flera säger sig bli avslappnade i rygg och axlar. Däremot har vi en kvinna med fibromyalgi och hon kan inte använda detta, då det blir en överreaktion.
Vill berätta om min dotter som var med om en svår trafikolycka sommaren -06 och då bröt nacke och rygg på totalt 5 ställen. Idag har hon mer eller mindre ont hela tiden, oftast mer.
I julklapp önskade och fick hon en spikmatta. Hon hade tidigare testat den på ett må-bra-center och tycker att den har samma effekt som en värktablett så istället för att ta ett piller lägger hon sig på mattan en stund. Måste man väl säga är bättre än att knapra piller... Eller?
Tack alla för svaren.
Nu har jag köpt en matta.
Det skall bli intressant att prova den. Träffade en bekant som testat och värken i armen som han hade försvann och han kan lyfta armen över huvudet som han inte klarat på flera år tidigare.
Så jag kommer tillbaka med mina erfarenheter när den testas.

Kemos
Nu har jag också införskaffat en spikmatta den ryska med de längre o spetsigare spetsarna.Den är CE märkt av läkemedelsverket och införskaffad hos en naprapat. Per Ask du skrev att ni hade ngn med fibromyalgi som fick en överreaktion. Hur yttrade det sig? Intesserad eftersom jag själv har det .Testade mattan första gången idag och det var bara en skön känsla ont gjorde det inte heller stack lite obehagligt i böjan men det gick över efter ngra min. Skall bli spännande att se om den är så bra som det sägs

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem