Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spikmatta

Spikmatta

Är det någon som prövat att använda spikmatta ?
Gör den någon nytta ?
Det börjar stå artiklar i tidningar där den lovprisas, men kan den vara så bra som vissa framhåller.

Kemos
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Ska bli intressant att höra era erfarenheter av spikmattan. Har själv svår värk ibland, mest i nacken och behöver/måste ta starka tabletter för att överhuvudtaget kunna göra något. Läste på aftonbladet om test av spikmatta och den bästa var tydligen den ryska ( lite uppblåsbar) och den svenska med skumgummi som formar sig mer efter kroppen än den hårda varianten.
Den skall alltså följa kroppens kontur för att fungera som bäst har jag förstått.

Så nu har ni haft spikmatta i två månader drygt och borde ha lite erfarenhet att dela med er av, vad tycker ni om den hittills?
Hej igen
Vi köpte den svenska spikmattan och har väl inte hunnit använda den så mycket ännu. Man sover iaf bra på den och mina spända nackmuskler mår mycket bättre och så säger flera andra.

Ja nu har jag provat den, den har inte fullt ut gjort mig bra i armen som jag fortfarande känner av domningar i .
Men den har blivit mycket bättre, men så har jag även haft massage två gånger nu och då kom resultatet snabbare.
Men jag tycker det känns skönt efter en halvtimma på spikmattan.
Det är kul att känna hjärtslagen när man ligger där.
Så enda problemet är när man avslutar, då kan det vara skön men en hjälpande hand, eller någon anordning så lyftet blir rakt upp innan spikarna släpper

Kemos
Annons
Först trodde jag att detta var ett skämt. Spikmatta!!!

Akupunktur är nog så tveksamt. Men detta med "spikmatta" måste ju vara rena bluffen.

Smärtstillande tabletter är ju ingen perfekt lösning. Men har man ont vad gör man.

Motion är konstigt nog smärtlindrande. I alla fall för mig.

http://www.shaktimattan.se/




Kolla här:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4973025.ab

Reportage om spikmatta.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem