Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Facebook

Facebook

Jag läser att Facebook är på väg att kallna.

Det har jag anat länge.

Föräldrar går in och kollar på sina ungdomar. Vem gillar sådant. Foto med röda ögon är inte populära av vissa mammor.

Pappan "skiter" i vilket. Han har liknande symtom.

Men Internetstart är fortfarande igång.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

hahaha dagens sanning...
Vad gör man på facebook?
Förstår inte riktigt meningen med det.
Va gör man på is ??? samma sak pattrike
man pratar vi chatt mm man delar bilder mm MEN man snackar inte skit som man gör på vissa andra ställen
Varför inte regga leiake innan du uttalar dig
Annons
Har (är) på olika chat och forum, bland andra Facebook, Mesenger, Skype, IS ...
och jag kan bara säga att det är lika mycket skitsnack på alla ställen.
Sen kan man ju säga att ungdomarna är mer flexibla än oss "gamlingar" så dom förflyttar sig snabbt från ett ställe till ett annat bara för att förvirra föräldrarna som inte kan låta bli att snoka bland deras "privata" saker.
Skulle vilja påstå att facebook är något i stil med ett forum, de stora skillnaderna är förstås att man chattar med folk man för det mesta känner irl, och så har man möjligheten att välja bort folk som känns obehagliga.

För egen del så använder jag chatten ungefär som msn, för att hålla kontakt med släkt och vänner här hemma och i utlandet, så ge det en chans och prova, finner ni inte att det är något, så är det ju bara att plocka bort!
FB har jag använt sedan 3 år tillbaka och det är en utomordentlig community men man måste förstå detta med sekretessinställningar. Vi har s.k. hemliga grupper som inte syns när man söker. Kanonbra tycker jag personligen. Man måste ju ha ett PWD som inte kan hittas av föräldrar eller kompisar som inte skall se vad du skriver till dina vänner. Viktigt att avsluta FB (logga ur) när man lämnar datorn.
tycker också det är bra med hemliga grupper på fb blir mera privat då
vi är ett gäng som snackar på ett x antal grupper om både dittan å dattan

vill förtydliga att nätverket som stöder mig inte finns där (eftersom det finns de som kollar här och tror saker å ting )
Facebook har en väldigt bra funktion, som man önskar hade funnits i forumvärlden också, nämligen att man individuellt kan koppla bort användare man inte vill skall kunna läsa vad man skriver, likaså slipper man läsa en del dumma inlägg. Undrar om en sådan funktion är möjlig att installera på ett forum?
Klart det är mäjligt med en sådan funktion på ett forum, per66.
Fast hur skulle de trådarna bli då?

Den du "kopplat"bort skriver ett inlägg som är väldigt betydelsefull för tråden, men den bommar du.
Då blir det inga bra trådar till slut.
Facebook är toppen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem