Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloggningsproblem

Inloggningsproblem

Jag har fått ett problem med min dator som kom bara med en gång. När jag startar min dator så kommer jag rakt in i "Den här datorn" och för att komma in på skrivbordet så får jag gå i aktivitetshanteraren och skriva explorer och då startar datorn och jag kommer in på skrivbordet. Jag har Windows 7 men det är ju samma som Vista. Varför har det blivit så och hur kan jag fixa till det så jag kommer in på skrivbordet direkt när jag startar min dator.

Behöver snabb hjälp för jag blir tokig på detta.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

vilken testvariant av windows 7 ?
Windows 7 Build 7600.16385 RTM
Windows 7 är inte samma som Vista , däremot kommer Vista att få ett utseende som kommer att likna Windows 7
förmodligen har du ändrat starten vid något tillfälle.

vet inte , kan du få upp startbordet och , högerklicka på startknappen och välja
Annons
Allting fungerar när jag har kommit in på skrivbordet.

När jag startar min dator så kommer jag rakt in i Den här datorn och stänger jag den rutan så blir allt svart. Klickar jag då på ctrl, alt och del så jag starta aktivitetshanteraren och klicka ny aktivitet och där skriver jag explorer och då startar allt upp och fungerar till 100%, men hur kan jag återställa det? Det går inte att köra en återställning till ett tidigare datum.
Inga virus?
Men då skulle den ju inte startat med hjälp av ctrl, alt och delete, eller? Jag menar om det var ett virus. Fattar inte vad det kan vara. Hoppas någon sitter med lösningen här.
söka upp Åtgärdscentret i sökfältet i Startmenyn och sedan klicka på pilen nedåt vid "Underhåll" och sedan på "Sök efter lösning".

du kan ha en lösning där
eller att du har varit inne och fipplat med systemvariabler
Nej, jag har inte gjort något alls det är det som är så lustigt. Jag stängde datorn i går och då funkade allt som vanligt. När jag sedan öppnade den i när jag kom hem så var den sådan och ingen har använt datorn under dagen det är helt otroligt att det bara kan hända så.
i 7:an kan man byta välkomst sidan , frågan är om du har grejat något där

med tweakprogramvaran kan du enklare fixa det
[http://tweaks.com/software/tweakslogon/]
Nej, jag har inte ändrat eller gjort något annat heller ytan den har ändrat sig själv.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem