Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Window live mail

Window live mail

Mitt Window live mail fungerar inte, får alltid felmeddelande när jag försöker få ut mina mail. Jag få gå till MSN:s hemsida och gå till hotmail för att där få ut mina mail. Det är inga problem i sig, men det är ju praktiskt att gå direkt till Window live mail eftersom jag hamnar där när jag får ett meddelande om att jag har fått ett mail.
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

sofus!

Så är det jämt med WLM. Har man löst ett problem dyker det upp ett annat.

Jag använder GOCH webbläsare,där har jag lagt hotmail i eget verktygsfält.

När jag trycker på ikonen,loggas jag in direkt till inkorgen. Utan att skriva en massa inloggning.
Tror inte ni vet varför det strular. Ja

tror inte att ni heller ser att det finns minst tre ställen som
man bestämmer om lösenordet skall kommas ihåg innan ni loggar in.
och att ni sen även har den möjligheten under alternativ i en del av fallen.
när ni är inloggade.

Har man fler än två alternativ blir det svårt för många.
Window Live mail, tack för alla tips som jag har fått från alla underbara män, jag har helt enkelt tagit bort Window live mail och öppnar mina mail via den lilla rutan upp till vänster, Jag får ju fram dem utan mailprogrammet och det retar mig mindre nu.

Är det någon av er som har åkt Vasaloppet, inte jag iallafall, men jag kollar gärna på kämparna.

Annons
kerstinelisabet !Jag visste inte att Windows Live Mail gick att avinstallera. Det finns på min
dator. Jag använder deras tjänster dagligen.

Men det finns inte i "Lägg till/Ta bort". Konstigt.

1952 var jag och tittade på Vasaloppseländet. -26°. Jag vara nära att dö.
Nej, jag gick in på på program och avinstallerade Window live mail, så när jag får den lilla rutan att jag har fått mail så kommer jag direkt till min inloggning.

Jag vågar inte använda recovery-skivan så som jag blev rekommenderad, kanske kan göra det någon gång när jag har någon som är mera teknisk kunnig än jag när det gäller program osv.

Ha en skön söndag
Kerstin
kerstinelisabet , problemet har inte med leiakes recovery att gör över huvud taget. där är han ute och cyklar.

problemet ligger i att ni inte ser sambandet med konton på
msn
hotmail
livemail
och att ni sen använder er av en lokal variant av mailklient
som förut hette outlook express , windows mail , och nu då windows live mail

orsaken till alla namnbyten ligger i att EU har tryckt på Microsoft att minska sitt
som de anser monopolställning, med påföljd att ni blir så förvirrade att ni snart inte vet vad det är ni använder.

Till detta så kommer det en uppgradering som ni själva snart skall välja om ni
vill ha IE kvar på er dator och om ni vill instalera en annan webläsare.
Om det blir bra eller dåligt , skall bli skoj att se.
Göcke; En parentes kanske. Varför heter WLM "Hotmail", när man öppna den via Nätet/ adressfältet eller sparad adress i Bokmärken.
När man öppnar WLM via egen Ikon på skrivbordet eller i aktivitetsfältet, heter den ju rätt och slätt
"Windows Live Mail ". /Där kan det ju ligga ett visst missförstånd, vad är vad egentligen/.
Göcke. Jag tar tillbaka frågan.
Som jag har fattat det så låg windows Mail förinstallerat på operativsystemet, iallafall på Vista som jag hade innan. Nu på windows 7 så får man installera windows Live Mail. fungerar bra och man kan ha alla sina konton där. Fördelaen är väl att Microsoft släppt lite så man kan välja vad man ska ha på sina datorer.
Webbläsaruppdateringen har jag dolt pga att viss information kommit mig tillhanda att om jag tex väljer Firefox och installerar den så kan jag inte avinstallera den sen utan få ta till leiakes favorit, formateringen.
svarar i alla fall

hotmail var det första mailkontot från microsoft
sen ökade de ut det till att man även kunde skapa ett live konto för mail

msn konto och sen live msn konto osv

alltså så lever de gamla kontona kvar , även sen man har skapat live miljön

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem