Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Window live mail

Window live mail

Mitt Window live mail fungerar inte, får alltid felmeddelande när jag försöker få ut mina mail. Jag få gå till MSN:s hemsida och gå till hotmail för att där få ut mina mail. Det är inga problem i sig, men det är ju praktiskt att gå direkt till Window live mail eftersom jag hamnar där när jag får ett meddelande om att jag har fått ett mail.
Antal svar på detta inlägg: 54
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

jigsaw . läs vad du själv skrev !!

valen fanns ju förut också.
Göcke!

Jag håller med dig. Man vet snart inte vilket e-mailprogram man har.

Jag föreslog mitt patent för jag trodde Windows Mail var inbakat i Windows.
Men nu har jag fattat hur det fungerar. Puh!!

Angående webbläsare så har ju våra flitigaste medlemmar alla sorter redan.
Det blir nog ingen överraskning när dom får se Microsofts fråga.
överaskningen blir om man svarar fel
Annons
Göcke!

Valet av webbläsare ligger redan på Windows Update/Anpassad installation.

Jag tror inte jag bryr mig om att ta hem det.
Jag tog hem uppdateringen. Men jag vet inte var den blev av.

Det är troligen när man byter standardläsare som det visas på skärmen.
Men jag byter aldrig standardläsare från IE.

Det är bäst att ha IE som standard. Det vet jag.
Göcke
Visst fanns valen innan med men windows Mail hittar jag inte på min dator med Windows 7. Kan du hitta det på Windows 7 så varsågod och rätta mig.
finns ju en del att välja mellan då och nu, såsom Windows Live Mail, Thunderbird dom två är väl dom stora som dom flesta känner till. Windows Mail går inte att avinstallera. Även om man skulle ta bortdet genom Registereditorn så kommer det tillbaka, detta fick jag reda på med en snabbkoll på Google.
leiake:
Vad menar du med att vi snart inte vet vilket E-mail program man har. Vad jag vet så har du bara en mailadress. vi som har fler installerar det programmet som vi finner bäst för våra behov.
Webbläsarevalet som kommer som uppdatering är ju bara att dölja den så är det problemet borta.
jigsaw , med win7 så följde det inte med någon mail klient,

eftersom windows live mail nu finns att tillgå till XP/Vista/W7
är det att föredra om man gillar snittet.
Göcke
Tack för detta svar som du gav mig. Windows Live Mail är bra men den har inte den valbarheten som Thunderbird har med sina tillägg. Men med fler tillägg så brukar det komma fler bekymmer, den erfarenheten har jag.
Vill man nu inte ha nån mail klient så vidarbefodrar man alla sina konton till Gmail så räcker det med att öppna en inkorg. finns även skrivbordsgadgets till Gmail att tillgå så man ser direkt om man har mail.
Vet inte om man i Hotmailen kan få sina mail från tex Gmail dit eller det måste vara på det andra hållet.
jigsaw

Vad har du hittat g-mail gardet? till skrivbord?
Varsegod

http://korta.nu/Gmailgadget

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem