Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Högerklicksmenyn i FF funkar inte

Högerklicksmenyn i FF funkar inte

Det är inte så ofta jag postar i detta forum men nu har jag ett problem som jag inte kan lösa själv.

Har testat med Google och Bing utan resultat.

Problemet är att jag inte kan använda högerklicksmenyn i bokmärkesfältet i FF. Öppnar jag däremot bokmärken i menyn så funkar allt som det ska.

Detta problem finns bara i FF. Datorn funkar som den ska för övrigt.

http://simplest-image-hosting.net/jpg-0-firefox-problem-2010-09-
11
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Har du något addon för att hantera bokmärken i firefox ?

om du har det så kan du testa att inaktivera det och starta om Firefox och prova om det funkar då, kolla så du inte har två liknande addon, dom kan råka slå ut varann och orsaka konstiga fel.
Jag har som sagt avinstallerat FF och lagt in det igen efter det att jag rensat i "appdata" och rensat det jag vågat i "regedit". Detta hjälpte tyvärr inte för då jag testade med att högerklicka på dom 2 bokmärkena som finns från början i FF. Detta funkade inte.

Har kollat Gruppprincip om det kunde vara nåt fel där men det såg okay ut för det fanns inga programspecifika inställningar att göra.

Har också kört Systemkontrollanten och denna hittade inga fel. Har inga tillägg installerade.

Frågan är väl om en reparation av XP antingen genom skivan eller checkdisk kan fixa detta?

Oförklarliga fel är inte kul.
fungerar det om du håller ner ctrl tills du valt det du vill?
Annons
zenit

Jag har kollat och jag har inget addon för att hantera bokmärken och jag har kollat så jag inte har två likadana addon.

Det funkar inte med ctrl.

funkar det med att skapa en ny mapp i bokmärkesraden
Funkar det i felsäkert läge för firefox?

Sedan undrar jag använder du nåt tweak program för windows ? ofta kan man justera pekaren i dessa program, det kan vara där felet ligger.
set point för logitech mus , kan man ju justera för olika program, bara vidare spåning på zenits förslag
Då ska vi se.

Det funkar med att skapa en ny mapp i bokmärkesraden men om jag lägger till en länk så funkar inte högerklicksmenyn som den ska där heller.

Jag använder inte nåt tweakprog och jag har kollat Setpoints inställningar och där var inte programspecifika inställningar förbockade.

Mitt AV har hittat ett spyware som jag lade i karantän men det hjälpte inte.

Man ska visst kunna byta profil i FF men hur? Sen är ju frågan om det hjälper.

Det konstigaste är att datorn funkar som den ska i övrigt och i IE8 så funkar högerklicket som det ska.

Funderar på en Hijackthis scan.
Inte för jag vet om detta är till nån hjälp. Men det kan ju fixa till om det är fel lite längre ned i Reg. som påverkar programåtkomst.
Jag säger som Göcke, jag spånar.

http://support.microsoft.com/fixit#tab0

Maarkera adressen "högerklicka" välj bland alternativen. Elelr klipp & klistra
http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem