Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Julian Assange

Julian Assange

Hej!

Julian Assange har ju vart på mångas läppar de senaste året och nu har han ju återigen överklagat mot utlämningen till Sverige. Igen. Det jag hörde var att han gör detta för att 1. Han är rädd att vi ska lämna ut honom till USA
2. Han anser att Sverige är ett feministiskt Saudi Arabien (what?) 3. Att de svenska kvinnorna skall vara anlitade av USA?

Det finns många, många spekulationer hur vida han är skyldig eller inte. Vad tror ni? Och det är klart, vi kommer aldrig få veta sanningen men det är otroligt hur han verkligen fått oss att tveka på två kvinnor som skall ha blivit utsatta för våldtäkt.


Och snälla, rätta mig om det är något jag har fel i.
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Thomas2!

Han är en "Gubbe" som Göcke säger. Han har blivit vithårig.

Men det blir man fort när man får bekymmer. Men han körde på
fel sida vägen. Man retar inte upp USA ostraffat.

Dom har makt så det räcker+ lite till.

Varför just Sverige frågar sig vissa.. kanske för att USA vet att det går att lyfta ut folk från Sverige. Har ju hänt ett par egyptier t.ex..
Jag tror inte att han var skyldig.
Annons
Tänk att ett rättsfall i utlämning till lilla Sverige går så långt som till Högsta
Domstolen i Storbritanien. Dom har ingen rättsröta. Minst sagt.

Här ligger nog mycket annat begravt som vi inte har en aning om.

Själv börjar jag tro att han är utsatt för ett"rackartyg".Men av vem.

Han tog en "chans" med sitt Wikileaks. Då tänkte jag!! Jösses!
Det här klarar han aldrig.

de har ett eget komentarsfält, när de vill, använd det

Läste lite om Assange överklagande idag och de argument som framförts i engelska HD.

Nu ska jag spekulera lite. USA vill ha stopp på honom. England är ju i mångt och mycket en lakej till USA och de vill säkert oxo ha stopp på honom. De har nu oxo förstått att Sverige inte kommer att utlämna honom till USA, så efter en relativt kort tid i Sverige så är han snart en fri man igen.

Så jag tror inte att han kommer att utlämnas, militär säkerhet går före rättsäkerhet.
än en gån så säger jag , få stopp på detta, ge grabben den rättegång han försöker fly från.

Då som först kommer det att visa sig vem som har varit den som talat sanning.

just nu är det bara en part som mer talar osanning och strör en mängd förtal.
som får stå emotsagda
Göcke,

Det är nog långt till en svensk rättegång. MN(Marianne Ny, svensk åklagare) har gjort för många misstag. Hon har inte häktat JA(Julain Assange) när han var i Sverige, hon har nekat att åka till England och förhöra JA, hon har själv (part i målet) utfärdat en utlämningsorder, det ska vara domstolsbeslut på det.

Hur kan man som svensk åklagare göra så många misstag? Det är med rätta som engelskt rättsväsende och press smutskastar svensk rättssäkerhet.

Om JA ändå döms till utlämning så kommer den domen säkert att överklagas till EU domstolen om mänskliga rättigheter.

Så det tar nog lång tid innan detta tar slut, men det är ju bra för media.
det är ju ett löjet skimer över att en person som inte ens behöver häcktas skall fly ett förhör och på det sättet förlänga en sak som med stor sannolikhet hade klarats upp mycket tidigare.

Hade jag några sympatier för grabben förr , så har han spolat ned dem med kondomerna som han använde eller inte använde. osv.

Han är inte trovärdig. Tills hans fall har har prövats i Sverige
Göcke!

Jag tror att han är häktad i sin frånvaro. Hur man nu kan vara det. Jag har
bara hört talas om åtalad i sin frånvaro.
Han är häktad i UK. men utlöst mot borgen. Juridik i all sin prakt.

Vem har betalat borgen. Det vore "kul" att veta. Ingen som tycker synd om honom
i alla fall. Det är någon som vill tjäna pengar. Inget annat.

Han har retat upp USA. Det gör man inte ostraffat.
Hade han retat upp Ryssland hade han varit död nu.
Jo men det är ju inte det detta handlar om

att han har retat upp USA , det får han ta tag i själv,

men här är det cirkus för att han har haft kul i sänghalmen.
och inte kan stå för det han gjort.

Nu spekulerar man om en massa annat ovidkommande, cirkus det är vad det är.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem