Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Novemberuppdateringen

Novemberuppdateringen

Jag hjälper en kompis med hans windows 10 dator och i helgen fick han novemberuppdateringen men den misslyckades att uppdatera sig och nu när jag ska hjälpa honom med det så får vi inte upp den i Windows update utan det står att datorn är uppdaterad. Jag har kollat i system, om datorn, och där står inte att den finns installerad!

Vad är felet och hur får man uppdateringen?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Novemberuppgraderingen kom till mig precis nyss. Har kört update tidigare idag utan resultat, men nu börjar den ladda hem. Vi får se om den installeras ordentligt
Har gjort det många gånger Göcke men den hittar inga .
Challe avvakta någon dag , möjligen så saknades det något till den datorn.
Annons
Ja, vi får vänta och se vad som händer, såg att PerAsk fått den i dag så då dyker den väl upp.
Hej alla otåliga själar! Ni får säkerligen uppdateringen!
Avvakta bara lite, här kom den av sig själv, en dator klar men det tar lång tid hämta hem så stäng inte ner datorn förrän den vill starta om....
2 ytterligare datorer står på och hämtar men går segt, tydligen och förmodligen många som jagar uppdateringen..
Man kan undra vad Microsoft egentligen sysslar med. Med det nya sättet att uppdatera får man ju aldrig stänga av datorn. Jag gick in och kollade på update och där stod att uppdateringen misslyckades.
Man rekommenderade att: Uppdatera till Windows 10 Home, version 1511, 10586.
Det skulle göras automatiskt eller jag kunde själv starta uppdateringen. Sagt och gjort.
Det tog nästan 2 timmar för det var en helt ny Windows 10 som laddades ner med en total ominstallation. Nu är det bara att hoppas att allt funkar.
Det vore bra om man fick en hint om att det sker ett försök till uppdatering när man vill stänga av. Som i gamla XP.
Windows 10 Home, version 1511, 10586 är en helt ny version typ de gamla sp1 osv som fixar till en del problem som har funnits.
Den installerades, men det tog en stund att ladda ned och sedan att installera osv. Dock inte två timmar som för Bobo
Min dator visade ingen ny uppdatering men när jag sökte efter den så började den hämta hem Windows 10 Home, version 1511, 10586.
Här kan ni ladda ned och bränna dvd eller lägga på usb om ni har problem med uppgraderingen

http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10.
Man kan tro att det är den gamla versionen men det är den nya som kommer

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem