Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Novemberuppdateringen

Novemberuppdateringen

Jag hjälper en kompis med hans windows 10 dator och i helgen fick han novemberuppdateringen men den misslyckades att uppdatera sig och nu när jag ska hjälpa honom med det så får vi inte upp den i Windows update utan det står att datorn är uppdaterad. Jag har kollat i system, om datorn, och där står inte att den finns installerad!

Vad är felet och hur får man uppdateringen?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

En fråga PerAsk, är det novemberuppdateringen du har länkat till?
En fråga PerAsk, är det novemberuppdateringen du har länkat till?
Svar ja.
Annons
Den har gått ända fram till hämta uppdateringar 86% och där står den nu och snurrar hela tiden och inget händer, vad göra? Det gäller den länk som finns i detta inlägget!
Vad jag förstår består Novemberuppdateringen av KB2304637 som är den egentliga Windows 1511 samt KB3105211 som är en säkerhetsuppdatering. Har du även Visual Studo Express 2012 kommer 3 uppdateringar till. I dag kom ytterligare 2 säkerhetsuppdateringar, KB3118754 och KB3103688. Det är lite mycket nu.
det är positivt att det kommer nya uppgraderingar och fixar..

när ni nu även snackar windows uppgraderingen , så uppgradera även apparna i store.. de kan vara ett antal de också.
Om inte jag kollat denna tråd så hade jag inte vetat
Men har uppgraderat w 10 pro , home är det inte tillgängligt än kolla i morgon .
Men vad har ändrats förutom buggar å fixar å e-postklienten ??

Har både laddat ner uppdateringen och tagit bort den samt backat till den gamla versionen.

Har också dolt uppdateringen så jag slipper se den mer för den funkade inte så bra som jag trodde på mitt Windows 10 Home.
Windows + R
skriv winver och tryck enter == Aktuell Windows version.

Jag körde in November Update på 3 fysiska datorer och en virtuell igår W10Pro allihopa, från Thailand, rullade på finfint :)
Jag måste fråga en sak om någon vet, jag hämtade senaste uppdateringen och hela tiden när jag startar datorn får jag upp en ruta där det står: Exchange Active Syns Policies Broker, ansvarig utgivare är Microsoft Windows.

Det är två knappar på den Ja och Nej samt frågan om jag tillåter den att aktiveras, det hör i hop med UAC.

Vet någon hur man får bort förfrågan hela tiden? Tacksam för svar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem