Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandshastighet

Bredbandshastighet

Min hastighet på bredbandet har blivit en kollaps!! Telia säger att dom leverera det jag betala för i detta fall 100/10

Men när jag kolla med bredbandskollen så ligger jag på 14,52/12,86 sista mätningen för en stund sedan. Och så har det varit en tid!!

Hur kan ja kolla att telia tala sanning?

Kan det vara min dator som ställer till det?

Var ska jag mäta att det levereras 100/10 Och med vad?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Jag kollade vår telia uppkoppling ( vi har tre tv boxar + hemtelefon genom nätet) och fick följande siffror:

96,76 Mbit/s
Nedladdning
11,36 Mbit/s
Uppladdning
Ska ringa telia igen i morgon, det är bara så hopplöst att vänta i fonen.
Thomas2 , har du testat med att köra via kabel som föreslogs.. innan du ringer
Annons
Ja det har jag gjort kör nu.
Kör du trådlöst till dator så kan det krångla har erfarenhet, man kan inte jämföra mobil och dator. Kör du med kabel så kan det vara litet brott på kabeln någonstans.
Nu har jag bytt kablar,men icke!! Telia slår ifrån sig. Nu återstå wexnet??
routern är bortkopplad och jag kör med kabel från fibern. Samma dåliga hastighet!
för att utesluta något nu så måste du nog testa med en annan dator och med kabel till routern och den lånade datorn..

men att du skulle ha hårdvarufel både på wifi och tp anslutningen låter långsynt
däremot som nämnt så kan du ha mjukvarufel på nätverks sidan ..
i din dator


94.8Mbit/s


Upload

10.7Mbit/s


TCP Ping

2.8ms
När jag mäter på wexnet hemsida,så får jag rätt resultat,så det måste vara fel i datorn. Så Wexnet leverera det dom ska. Och telia!
Göcke!

Vad mena du med mjukvarufel på nätverks sidan? Måste vänta tills mågen kommer hem från jobbet på fredag eller lördag innan jag får tag i en dator.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem