Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandshastighet

Bredbandshastighet

Min hastighet på bredbandet har blivit en kollaps!! Telia säger att dom leverera det jag betala för i detta fall 100/10

Men när jag kolla med bredbandskollen så ligger jag på 14,52/12,86 sista mätningen för en stund sedan. Och så har det varit en tid!!

Hur kan ja kolla att telia tala sanning?

Kan det vara min dator som ställer till det?

Var ska jag mäta att det levereras 100/10 Och med vad?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Thomas2 , ingen mening att gå händelserna i förväg

för det första borde du testa med en annan dator och nätverkskabel , om du får högre hastighet
får du inte det så ligger inte felet i datorn.

annars så är wifi och trådbundet nätverk inte samma fysiska koppling och då ligger problemet i mjukvaran, men spring nu inte händelserna i förväg.
Nä jag ska avakta en annan dator.
Från den 1 januari 2014 så behöver du ha minst Flash version 11 för att använda Bredbandskollen. Nya Bredbandskollen använder funktioner som kräver minst denna version hos våra användare och det är inte möjligt för oss att stödja tidigare versioner.



Det gör tyvärr att vissa operativsystem som t.ex. Mac OS 10.5 eller tidigare inte längre fungerar med Bredbandskollen. Detta beror på att Adobe har valt att inte uppgradera Flash för dessa operativsystem.




Det gör också att viss typ av utrustning med inbyggd Flash inte längre fungerar, t.ex. smarta TV-apparater. Kontakta då din tillverkare för att se ifall det finns en uppgradering.




Bredbandskollen fungerar idag på samtliga moderna operativsystem och webbläsare, inkl Windows, Mac OS och Linux. Däremot finns det enbart begränsat stöd för äldre operativsystem och webbläsare.




Ifall du användare dig av ett senare operativsystem och undrar vilken webbläsare som du kan använda så prova http://browsehappy.com/ . Där kan du få tips och stöd i att välja den senaste webbläsaren som fungerar just för dig.


Så kan det vara! Jag har för gamla grejer!!
Annons
vad har du för grejor då ??
Windows Vista med IE9
Varför uppgraderar du inte till IE11 då?
Det går inte när man har vista,vista är ålder!!
testa att köra Mozilla på bredbands kolen..
11,39 Mbit/s
Nedladdning
11,15 Mbit/s

Samma !

Spela ingen roll vilken webbläsare jag har. Har testat Opera i dag,men det gick inte alls. Lada ner flash player står det. Men den finns i min dator flash player 20
jag testade Mozilla/Firefox v 42 och den funkar i w7

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem