Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget

Hej!

Kort sammanfattning av läget:

Har just nu BBB Fiberkabel 10Mbit + BBB telefoni. Har haft det sedan 2 år tillbaka och är trogen kund.
Pratade med kundtjänst den 6/9 där jag meddelade flytt den 3/10. Dit jag flyttar finns det ej Fiberkabel så jag valde att byta abbonemang till BBB:s ADSL anslutning. Killen jag pratade med var mkt trevlig och hjälpsam. - Vad bra att du är ute i så god tid, då är chansen stor att du har d...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

rfqrfqr, det är inte så enkelt. Jag hade tidigare Tele2 och då fungerade Skype väldigt bra. Fint, rent ljud och aldrig några tekniska problem.

I samma veva som jag gick över till BBB:s ADSL så har också Skype slutat att fungera som den gjorde tidigare (obs. jag hade då inte BBB:s telefoni ännu!). Ytterst dåligt ljud med massa hackande och eftersläp, samt att man åkte ut ideligen.

EZ

Du ska inte ha någon telefon över huvudtaget

om du har mobil kan du länka den saman med skype med med en extra dossa för någon hundra lapp som du kopplar in i datorn

eller att du köper en telefonlur med usb sladd.

Jag Kanske inte förstod vad du menar men ingen telefon ska du och inget abonemang heller varken från telia eller BBB endats bredbands intenet och det ska dom hjälpa dig med.
Skype ska funka då.

Ok Electric Zombie...
Hej helgarp byt till comhem det är billigare och lite långsammare men det funkar. flyttade till rn annan lägenhet det var bara att koppla in allt det funkade direkt . jag ringde till comhem en vecka före flytt och det var bra sa dom.
Annons
mrTACO: Tro mig att jag hade bytt idag om jag hade kunnat få comhem bredband. Tyvärr så har jag bara ett hål i väggen från comhem så det är inte möjligt just nu.

Efter mycket om och men har jag nu äntligen fått bredband igen. Tyvärr så var modemet trasigt som jag fick hem..... inte var jag så förvånad över detta efter allt annat som strulat. Förhoppningsvis ska det rulla på nu...
Nu den här veckan har bredbandsbolaget tagit bort bekräftelseblanketten som man tidigare var tvungen att skicka in till dom tagits bort pågrundav???????
Kanska mitt brev jag skickade till dem, man vet aldrig...........
Hej på er!
Med fasa ser jag att det inte är en enstaka händelse att BBB undantar sig ansvaret gentemot sina kunder. För övrigt verka det inte enbart gälla ansvar utan också felaktig/utebliven information till sina kunder. Själv har jag varit kund hos BBB som både telefoni och bredbandskund. Förutom att deras uppkopplingar (24 mb) fullkomligt "suger" så tar sig kundtjänst och försäljarna rätten att formligen "blåsa" sina kunder.
Jag har beställt kombinerad telefoni och bredband till en adress i Kalmar, som fungerade! 3 veckor innan flytt ( inom Kalmar stad) anmälde jag såldedes densamma. 3 veckor efetråt, dvs en dag innan min flytt kom ett brev där man beklagade att man inte kunde leverera kombinationen telefoni - bredband till den aktuella adressen. Om detta upplystes jag inte vid köpetillfället som för övrigt innebar att jag tvingades att säga upp mitt Telia abonnemang. Här såldes en produkt till mig som inte var utbyggt eller fungerade utan att tala om det för mig. BOTTEN! Rena lurendrejeriet!!! Således tvingades jag att teckna ett nytt Telia abonnemang för 975:- (tack för det BBB). Men jag är glad att vara tillbaka på "gamla" Televerket :) Tryggt och bra! Det tog 1 timme att fixa telefon och 7 dagar att få ett utmärkt fungerande 24 mb bredbandsuppkoppling.
Fyyy fa..... för BBB - Aldrig mer!!!
Så har det hänt igen. Igår vid middagstid försvann både BBB:s telefoni och anslutning till webben. Det har hänt tidigare och efter några timmar så har man till slut fått tillbaka anslutningarna. Men inte den här gången.

Efter att det gått nästan 24 timmar så ringde jag till BBB på min mobil (som tur är har de ett gratisnummer) och vips samtidigt som jag pratade med killen så fixade han problemet.

Mitt IP nummer hade som vanligt försvunnit och jag hade inte blivit tilldelad ett nytt. Och allt berodde tydligen på ett 2 sekunders strömavbrott i mitt bostadsområde. Sorgligt. Funderar nu starkt på att byta tillbaka till Telia trots att jag då får punga ut med närmare 1000 kronor.

EZ
Hejsan..

För några år sedan var det ett himla gnällande på UPC...

Jag skaffade mig BBB och allt funkade helt perfekt..ibland bröts det pga av nåt underhåll då och då men annars så var det som det skulle..

Nu har ju visserligen UPC upp till 24mb/sec så så kan jag lika väl ha det..Behöver inte snabbare..

Hm, jag hade otur där med. BBB lovade mig 24Mb och bedyrade att det inte skulle bli några problem med tanke på avstånd till närmaste växel.

Men när allt kom till krita så gick det inte att fixa pga dåliga kablar och jag har idag 10Mb anslutning (i praktiken bara 7111kb). Jag får dock betala fullpris ändå (419 kr) eftersom det står i det finstilta att BBB reserverar sig mot dylika tekniska problem.

EZ
helgarp det tar 4 veckor ADSL för att telia sonera måste sätta en plugg till stationen.

Om du hade förut kund av en bredbandbolag det spelar inga roll vilken sort anslutning dem skall ju tacka dig du har dem.
det är tröga nu dem på kundservices dem vet ingeting.

GE INTE UPP
RED
har tagit bort svordommarna för dig Gösta
och en påminnelse att vårda språket är tydligen på sin platts igen


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem