Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandet kopplar ned

Bredbandet kopplar ned

Är det någon som kan komma med förslag vad som är fel när bredbandet kopplar ned efter 15-20 minuter. Om man då går in i nätverksanslutningarna och reparerar anslutningen så funkar det ett tag igen, osv?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

testa med att ta ur nätverkskabeln i vänteläge så ser du om det
är via nätverket den startar upp.

startar den upp ifrån vänteläge om du rör musen eller trycker någon tangent.

kör du trådlöst tangentbord och mus
Rörde inte tangent eller mus. Kör inte trådlöst. NOVIS!! Nätverkskabeln är väl kabeln från modemet till datorn.
ja det är det.
Annons
Hmm, det här är intressant och naturligtvis irriterande för den drabbade.
Min kompis ringde supporten och trots att man pingade nätverket hela tiden så kopplar det ned efter 19 minuter och 50 sekunder.
So whats nexts?
What´s next?

Jadu..byt operatör!
PerAsk:

Bor man ute på wishan och har banhhof så säger det sig själv nästan att det inte funkar..Pröva Telia..!!!
Jag ska förtydliga och säga att det var återkommande, hela tiden att vid 19 min o 50 sek som det kopplar ned.

Att byta från Bahnhof är väl inget alternativ just nu.
Dels så finns det väl inte så mycket att välja på, och dels så sitter han förmodligen med ett avtal som måste sägas upp.
Hallå!
Jag har samma problem jag, har en fundering om det kan ha med Windows valideringen att göra?

Fast jag kör inte trådlöst, och jag kör med Glocalnet, de säger att det är modemet!
Jag har svårt att tro att det har med någon validering att göra. Det här är ju hempc-maskiner med OEM installation.
Jag hoppas att supporten kan lösa detta så ska jag meddela resultatet.
Hejsan! Det funkade grejen med nätverkskortet. datorn var tvungen att startas om för att det skulle verkställas. Nu slocknar ett par lampor på bredbandsmodemet och datorn startar inte. Tack för hjälpen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem