Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandet kopplar ned

Bredbandet kopplar ned

Är det någon som kan komma med förslag vad som är fel när bredbandet kopplar ned efter 15-20 minuter. Om man då går in i nätverksanslutningarna och reparerar anslutningen så funkar det ett tag igen, osv?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

PerAsk , jag har alldeles nyligen varit inkopplad på ett liknande
fall med Utsikt och fibernät , där de böt ut sina routrar vid tillfället

efter utbytet så fungerar det klanderfritt.

i det fallet så fick man timeout i fasta intervaller
Tack Göcke.
Det låter lovande.
Hej igen
Än har ingen lösning kommit i dagen, men det är intressant att kompisen säger att bredbandet kopplar ned sig och startar igen automatiskt med 20 minuters mellanrum??
Annons
Vi har kommit en bit på vägen, men inte helt.
Det visar sig att Bahnhof använder dynamisk IP medan Utsikt stadsnät kör med statisk IP. Nu har man ändrat detta, men kompisens dator tappar IP adressen.
Jag vet inte vad som är fel, är det någon annan som vet?
PerAsk hade de inte kunnat spela in anslutningen så hade de sett
om felet ligger hos kunden.
Nu verkar det som om ni famlar i mörker fortfarande.
det är bara begränsning som gäller när det är sådana här fel.
try and error kan man leka med , med de stora gossarna borde
ha gett er en vink i rätt rikning.
hej jag har glocalnet som lågerantör (249 för 0,5) och dom har i sin tur underleverantörer och jag hade samma problem när dom hade en visss leverantör men nu har jag inte samma problem längre för att jag sa till dom att jag inte ville ha den underleverantören kolla om det kan hjälpa det tar ett tag o byta underleverantör men de e de värt
men det kanske inte går i ditt nät ...
Har haft ett liknande problem på min dator under ett par månader. Efter en tids surfande så tappar datorn kontakten med omvärlden, och så måste man reparera alternativt stänga av anslutningen för att få igång det igen. Jag kör Telia 8000 och D-Link DSL604T trådlöst nätverk.

Det här var vansinnigt irriterande när man spelade nätpoker och hade en bra hand!!!

Numera så har jag bytt till Zyxel och Cisco produkter och kastat ut skiten som D-Link tillverkar.

Det fungerar klockrent!!!

I 9 fall av 10 så är jag övertygad om att allting beror på att vi köper för dåliga produkter, eller får någon "skit-router" levererad från ISP.

Livets gyllene regler är ju att man faktiskt får vad man betalar för!!!! En DiBoss eller Andersson Plasma, kan aldrig bli bättre än vad priset säger att den är, detta gäller i allra högsta grad även datorprodukter/komponenter.

// Xenix
Låna en bärbar/stationär dator. och anslut den istället .
klarar ni att köra den dirrekt så testa det.
Jag vet ännu inte hur det har gått för kompisen, men fick som sagt en precis ny hempc av stationär typ, och en bärbar. På båda kör han trådlöst med någon router av D-linkmodell.
Nedkopplingen fick han dock även utan router, när han körde enbart med modemet.
Den nya bärbara datorn får han inte ens att ansluta till servern, däremot går det utmärkt att surfa via grannens trådlösa bredband?
PerAsk
det låter nu som att han konfigurerat något fel
Kan bli en riktig följetong för dig PerAsk

För att eliminera bort problem så försök att inte köra trådlöst
först. Har man problem innan så skall man försökat köra det enklaste bara.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem