Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Stora Problem

Stora Problem

Hej på er.

Nu skall vi testa om ni är SÅ bra som ni utger er för att vara... Jag behöver hjälp....

Kom hem igår och min fru sa till mig att Internet inte fungerade ?

Vadå sa jag.

Jo, för när man öpnar Firefox, och klickar på te.x aftonbladet, så laddas aftonbladet, men direkt så maximeras alla typsnitt, och man ser ingenting, bara en massa stora bokstäver ?

Dessutom när man fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Det låter som om det skulle vara en systemdump eller liknande som äter processorkraft. Att du inte får upp aktivitetshanteraren kan bero på att den äter så mycket kraft och då tar det en jädra tid. Att köra msinfo kan ju ge en del indikationer speciellt om den oxo går trögt att ladda eller köra. Då vet du ju att det är nån process som går tungt. Jag tror inte det är något hårdvaruproblem. Prova att vänta ut aktivitetshanteraren. Den vägen skulle jag gått.
Jag undrar om inte Xenix redan har fixat problemet, men lagt ut det här som en helg-kluring.
Om inte...jag gissar på ett hårdvarufel...kan det ha blivit något fel i en minnesmodul som gör att den blivit så seg plötsligt. Det ska finnas nåt test som kontrollerar minneskretsarna, ett stress test av nåt slag.
Har Du kört nåt sånt test , X ?

//Breeze
Det tar ca en timme med Win Xp unattended..........om man har en skapligt pigg dator.

Fast det tar nog lite längre tid med din burk, Xenix. ;)
Annons
Ta och ladda ner en "puppy linux" är inte så förtjust i just linux men den här!
är en klar vinnare då den går bra på pc och "nyare" så här kommer länk till en liten räddare i kaoset, = http://www.puppylinux.org/user/viewpage.php?page_id=1

Du har en så ny pc så ta Puppy Linux 2.11 som går bättre än tåget på rälsen.
Tar bara 76 MB i installationsutrymme så en liten partion bara för denna.
Kollade med en kompis via ICQ och dessa var svaren jag fick:

1:Svar: BYT ut skiten till Athlon !

2:Sedan hade jag gjort en NYINSTALLATION av Windows då Systemåterställning inte fungerar alls som det är tänkt !
Pentium finns ju inte ens längre och heller ingen support !
SKIT-processor !

3:OMINSTALLATION !
Då alla windows alla komponenter inte längre fungerar är det bara att göra så....
Då är det tyvärr bara ominstallation kvar att göra ! Tyvärr !
Hur ska då lösa det hela om Windows system har kraschat ?????

4:Han kan ju iallafall lösa problemet med att kolla via högerklick på skrivbordet att fontsize står på normal och inte large

5:Har han platt skärm så får han INTE byta grafikupplösning eller uppdateringsfrequens !
Dom flesta platta skärmar ska ha upplösning 1024x768
och 75 alt 85 Hz i skärmen!
Bubben lessen men sista punkten slog spiken i kistan man ska inte lyssna på din kompis.
Xenix:
En riktig nagelbitare att följa den här tråden.
Du bara måste meddela hur det gick och vad
det var för fel.
Hoppas du inte har gjort datorn helt obrukbar
genom att följa en del av tipsen bara.
Tejay4u... Det är lugnt, jag tror mig veta vad jag inte skall, och skall göra av dom alternativen som lämnas här.....

Hej igen!

Nu har det hänt grejer här idag!

Skiten är tillbaka! Så fortjag klickar på något i Firefox, så blir typsnitten vansinningt stora! Samt en massa annan noja, precis som innan...

Program/process hanteraren har ej återfått sin orginal utformning, utan är fortfarande "bara" 1 ruta, utan menyer eller ramar....

MEN....................

Jag har startat om ett tiotal gånger, och jag har stängt ner vissa processer emellanåt för att se vad felet kan bestå i, och när jag kom till "setpoint.exe" och stannad den processen, så försvann alla symptom i Firefox!!!!! Datorn går dessutom ganska så fort nu igen.

Finns det några kända kompabilitetsproblem med setpoint och Firefox ?

Har gjort ominstallation på såväl firefox som setpoint som kommer med från Logitec till deras möss / tangentbord.

Skall kolla med Logitec nu, men är fortfarande intresserad av info om någon vet något av ovanstående.....

// X
Intressant men också tråkigt att det ska strula så.
Jag har kollat runt lite och har inte hittat att Logitech och Firefox tillsammans ska strula. Det ända jag läst är att "vissa" tycker att firefox äter minne mer än behövligt.
Men det är nog personliga åsikter mm.

Jag vet med mig att vissa drivrutiner till "nya" möss och tangetbord är krångligare för de har mer funktioner. Själv sitter jag på ett tangetbord från 95 och har inte nån driver installerad. Min mus är också väldigt basic, i dagens läge. En Intell Explorer 1.1 för 130kr :)
Men den duger att spela med, som den hardgamern jag är
ska trya för landslaget i veckan

Nog om det

Behöver du verkligen drivrutinen för att det ska fungera? Går det inte att köra med standard som finns i XP?
Det går med min mus, men som sagt, din kanske är lite mer avancerad

Tillägg
Nya drivers?
Hej Huck!

Jag avvaktar lite med att maila över en Hijack till dig, för nu verkar det "mesta" ha löst sig....

Avisnstallerade mus/t-b inatt, och körde in nya drivrutiner för dessa som jag laddat ner från Logitech, och imorse så var problemen med Firefox borta, av någon konstig anledning så blev det helt annorlunda problem med IE ?

Vi får se hur länge det är stabilt, men jag hoppas att det skall hålla åtminstonde till jag slutfört ett proj denna veckan, sen har jag tid att ominstallera skiten istället.....

Jo, jag behöver faktiskt drivrutinerna till mus/t-b då jag har lagt in en massa makron på dom olika knapparna för att optimera arbetet, då jag jobbar i Photoshop och till viss mån Dreamweaver.

Process/program hanteraren är fortfarande "strippad" men det kan jag leva med, och skall jag göra en vågad gissning så var det programmet "PC Booster" som sabbade detta när den helt plötsligt började optimera datorn, såväl grafiskt som minnesbespande, och jag litar inte riktigt på sådana program, fick en del varningar från SPY BOT om register ändringar, men jag godkände dessa eftersom jag ville kära en minnes optimering på datorn....

Stupid.....

Jag återkommer om/när det krachar igen, och under tiden så får jag tacka så mycket för den hjälp som har lämnats här på forumet, men det känns som om jag måste dra en Schwarzenegger nu.... " I´ll be back" ........

// X

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem