Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Stora Problem

Stora Problem

Hej på er.

Nu skall vi testa om ni är SÅ bra som ni utger er för att vara... Jag behöver hjälp....

Kom hem igår och min fru sa till mig att Internet inte fungerade ?

Vadå sa jag.

Jo, för när man öpnar Firefox, och klickar på te.x aftonbladet, så laddas aftonbladet, men direkt så maximeras alla typsnitt, och man ser ingenting, bara en massa stora bokstäver ?

Dessutom när man fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 47
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hej Xenix. Har du fått till Aktivitetshanteraren? Förhoppningsvis så är felet inte värre än att du behöver dubbel-klicka på Aktivitetshanterarens ram för att återställa den till sitt urspungliga utseende.
Hoppas det hjälper.
Gemme....

Aktivitetshanteraren har ingen "ram".....

Det är just det som är problemet...

Om du tänker dig aktivitetshanteraren, och så i den rutan som dina aktiviteter finns listade, det är endast denna rutan som kommer upp, ingenting annat, enda sättet att avsluta den på är genom att just avsluta "Taskmanager.exe"

Att dubbelklicka på någon ram är liksom inte ens i spel... Men tack ändå....

// X
Har du möjlighet att ladda hem puppy? någonstans? du kan köra från ett USB-Flashminne om så önskas, och inte så mycket "handpåläggning" som större linuxdispar, så här är den igen!

http://www.puppylinux.org/user/downloads.php

Lycka till!
Annons
Hej Huck, och ni andra....

JAg har mailat över Hijack filen till din email.

Hoppas att du ser något som jag har missat ?

Just nu, efter en del trixande, och byte av vissa systemfiler så har datorn följande status :

Aktivitetshanteraren är ÅTERSTÄLLD! ( Yeah! )

Setpoint kan jag inte köra, för då ballar allting ur! Vet inte varför, men skall ta reda på detta under dagen.

Datorn har nya RAM minnen sedan igår, då jag bytte till dubbla 512:or och tog ut 1GB modulerna....

Det hjälpte inte.......

Den går lite på halvfart tycker jag, så jag antar att det är något som ligger och suger kraft......

Har kört följande program :

Hijack This
Symantec corp antivirus
Registry Mechanic - Rekommenderas!!!!!
Spy Bot - Search and destroy - Rekommenderas!!!!!

Det finns hur många program som helst som skall städa upp i registret och ta bort och optimera din dator, och jag har provat dom flesta.....

Registry Mechanic är dock det helt klart bästa hittills.....

När man är klar så kör man igång SPY BOT och immunicerar registret, så har man åtminstone ett hyfsat skydd på vad som kommer in i datorn....


// X
Xenix:

Ok..nu när du LÖST en del av problemen...

Kan du då FÖRKLARA för mig hur vi VANLIGA döda kan hjälpa dig när du är ett sånt himla proffs???

Tror du i din vildaste fantasi att dom på IS kan hjälpa dig med dina företags-servrar som du skrev inledningsvis???

Tog du inte i lite när du skrev din inledningstext där du skrev följande:

(Nu skall vi testa om ni är SÅ bra som ni utger er för att vara... Jag behöver hjälp....)

Jag är smått pissed på ditt sätt och vill du ärligt ha hjälp med allvarligare saker rekommenderade min kompis dig att ta hjälp hos en AUKTORISERAD PC-support!!!
Bubben, man väljer sina fighter!

Xenix:[7b]
Jag mailar dig
Bubben......

Enligt ett fletal leverantörer så ÄR jag auktoriserad PC support själv....

Men....

Det finns otroligt många aspekter på ett dator problem, och bara för att jag har jobbat med detta under många års tid, så är jag på intet sätt full lärd, om än lärd i hälften av dom problem och situationer som kan dyka upp!

Kunskapen på IS, bland dom som är insatta och vana med datorer, typ Huck, Göcke, Rob m.fl är otroligt stor, och således är det till dessa personer som jag vänder mig..... Kanske har dom stött på detta problem och har vana med att åtgärda, vad vet jag ?

Jag är åtminstonde inte så tjurskallig att jag inte tänker be om hjälp om jag kan få den!

Om du inte känner att dina kunskaper räcker till för att bistå med hjälp med detta problem, så är det ju inte mycket att göra åt det, men du kanske kan hjälpa till med andra framtida problem som jag stöter på ? Och kanske kan jag vara till hjälp om du någon gång skulle ha problem med dina datorer/servrar/uppkopplingar/modem/nätverk eller annat......

Att du blir "pisst" för att du inte kan hjälpa till med just detta, är ju något som mer reflekterar ditt ego, än min fråga om hjälp.

Jag återkommer dock till dig om jag får några problem som du har kunskap om och kan hjälpa till med.

Bästa hälsningar

// X
Xenix:

Neee....gör inte det...då jag ändå inte har dom kunskaperna i företagsdatorer du efterfrågar...

Vänd dig till din EGNA krets i såna fall!

Jag måste i såna fall sitta framför din dator och gå igenom ALLTING och det har jag INGEN lust med....

Men tack i alla fall...

Bubben...jag som är långt ifrån så insatt i datorernas värld som ex.vis Xenix läser dessa trådar med största intresse...kanske man kan lära sig nåt nytt.

Sen kan man ju även som "amatör" ibland bidra med något nyttigt, ibland tenderar de skickliga att rikta in sig på att ett problem är komplicerat och missar det enkla.

Men...just nu är det bara att luta sig tillbaka i stolen och följa utvecklingen, och passa på att lära sig något.

//Breeze
Breeze
Håller med, ibland är problemet rakt framför en, men man "antar" att det är mer komplicerat. Tom så kan det vara så att man kommer på lösning genom en slump, för att man vågar testa lite nytt.
Lite learning by doing


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem