Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Reta Göcke till max

Reta Göcke till max

Det verkar dött på IS!!

Tänkte mig en ny tävling. He,he!!

Ni får skriva inlägg som precis ligger inom gränsen för vad som är tillåtet. Den som kommer närmast, vinner en resa till Los Angeles, som ni tyvärr måste betala själv.

Den om vår nya handelsminister med jättevilla på Ekerö vill jag ha ensamrätt om. He,he!!

Det är inte politik. Det är nepotism. Hon är Reinfeldts syster. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Reinfeldts syster? Du skojar?? Nepotism är väl= Makt eller?
Ja, du ibland är jag lite osäker på var gränsen går? För nästan allt som rör sig kring oss är ju´politik om man hård drar saker. Eller?
Visst är det praktiskt att samla familjen sådär - så kan de umgås ordentligt *fniss. Gillar ni Bondfilmerna? Då såg ni kanske "To Russia with love" so gick igår på 3:an. Där fanns det en turkisk "gentleman" som presenterade alla manliga anställda med "detta är min son". När Bond till slut ser lite frågande ut, svarar han "jag har bara anställt mina söner till viktiga poster"... Kanske skulle alla politiker som aspirerar på stora poster tänka i samma banor. Eller åtminstone se till att de har många syskon. *fniss.
Nu har det hänt, men inte på denna tråden. Den gick tydligen över gränsen, så nu är den borta! Religion och Politik ska man helst inte diskutera, det leder ofta till Kränkningar och Hot!!
Jag har tidigare sagt att det kan vara svårt att riktigt se var den gränsen ska gå!!I Sverige är vi vana att se nidbilder och karikatyrer av,Kungliga, Politiker och Kändisar. Men det är i demokratier, vi kan tillåta det. Så det är inte överallt, och där är det inte tillåtet ,utan misstolkas.
Annons
Tråden är tillbaka, men har fått vissa begränsningar av Göcke, vilka jag kan hålla med honom om. Man renar inget genom att kasta skit tillbaka.Det ska vara sakliga argument, men visst kan man änndå uttala sitt starka motstånd till dessa Fanatiker som gör sina utspel!!!
Jag är nog, liksom de flesta i vårt land, beredd att offra väldigt mycket för yttrandefriheten, men därför behöver jag ju inte tycka om allt som publiceras, och förbehåller mig också rätten att säga så. Att något är lagligt, behöver ju inte betyda att det är moraliskt rätt... Dessutom var ju den bilden inte en karikatyr av en kändis, en kunglighet eller politiker - när man hånar andra människors tro är man ute på farliga marker. Sedan spelar det inte någon roll vilken tro det gäller. Vill man kritisera det andra bygger sitt liv på, håller kärare än sina liv, så är hån och förnedring inte bästa vägen att få förståelse för sina åsikter, eller uppskattning för sin kost...
Deras tro bygger ju´på Koranen, viken tar avstånd från våld, utan talar om förlåtelse och kärlek. Inte hot och dödande. Därmed inte sagt att detta konstverk var endast för att få uppmärksammhet och det fick han med råge!! Så hos mig finns ingen förståelse för någon sida!!
Konstverk????????????????????????
Vargo, det är väl trots allt betraktarens ögon, som avgör vad som är konst. Det finns oerhört mycket s.k konst på våra gallerier, ingen förväntar sig att allt skall tilltal den enskilde betraktaren.

Vad som är konst finns det lika många åsikter om som det finns betraktare, det är så att säga en smaksak.
ibland är steget från att vara konst, till att bara vara konstigt väldigt litet...
Jag drömde senaste natt att Göcke, Daniel, Noflo, Telamundo och annat löst folk såsom Pensionär, Vargo, Micke leiake m.fl skrivklådiga varelser satt i en ring uppe på Kaknästornets tak och hummande om anden i flaskan.
Plötsligt uppenbarade sig en ande som erbjöd sällskapet att gemensamt önska sig tre saker som skulle uppfyllas per omgående. Det var inte svårt att förstå deras två första önskningar. Alla ville bli snyggare. ok Poff. Alla ville bli smartare.ok Poff. den tredje önskningen verkställdes med blixtens hastighet: Alla ville få ett lättsamt och behagligt arbete utan att i onödan förta sig kroppsligen eller andligen. ok POFF. och samtliga satt åter framför sin gamla vanliga skraltiga dator och skrev insändare till "InternetStart-Forum"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem