Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Anonymt surfande

Anonymt surfande

Jag har bestämt att det är dags att börja vara anonym på nätet pga av nya lagar som kommer.

Det finns ju olika system man kan använda och jag vill veta om några här har erfarenheter.

Har nån testat Torpark?

Verkar ju enkelt att använda om man kör Firefox. Och är gratis.

Torpark finns här http://www.download.com/Torpark/3000-2356_4-10586817.html
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Låter ju bra men den finns inte till Vista ännu.
och varför i herrans namn skall man vara anonym

är internetanvändarna en samling brottsingar som måste surfa med neddragen rånarluva.
JA!! Varför ska man vara anonym???

Fast man vet ju aldrig! Kanske står Säpo en dag utanför,och ställer frågor???

Och vi står som ett ? och fatta ingenting.
Annons
Om man har inkomster på nätet så vill man ju inte att skattemyndigheterna ska hitta det. Så enkelt är det.
pedhan

Det går inte att "Gömma" sig för skattermyndigheten,dom hitta oss,för eller senare.

Dom kan ju enkelt gå in här och läsa vad vi skriver. Sedan sätter dom fart!!
och kör man med anonymitet så, är det ju som att dra rånarluvan över huvudet.
Så här funkar det ju idag.

Köper du aktier på börsen, den går upp då får du skatta för 30% av vinsten. Har du förluster på andra aktier 6 år tillbaka i tiden så får du göra avdrag innan vinstberäkning.

Om du istället för att köpa aktier, spelar på en spelsjat att en aktie ska gå upp så är vinsten skattefri om spelsajten är inom EU. Om den är utom EU så ska du skatta för hela vinsten och du får inte göra några avdrag för förluster.

Vem som hellst kunde ju räkna ut att vissa amerikanska banker skulle skyddas av staten, du sjönk ju som stenar när du tala om att de hade kris. Sen när de fick hjälp av staten så steg de. Spelar du då på en amerikansk sajt så ska du skatta för vinsten utan några avdrag för kostnader.

Det är alltså stor crazy skillnad för om du spelar på börsen eller en spelsajt. Båda är samma spel, enda skillnaden är att du inte får nån rösträtt för dina aktier på spelsajten. Och det bryr jag mig inte om. Det är också betydligt mindre courtage på spelsajten än på börsen.

Vi har alltså ett skattesystem som inte alls är anpassat till dagens teknik.

Och Thomas är IP numret osynligt så hittar dom en inte.
Jag fick en gång ett brev från skattemyndigheten där jag anmodades att
verifiera varje kvitto som jag hade fått av en viss skrotfirma.

Uj.uj!! Tänkte jag. Nu är han torsken. Men den firman finns än idag. Men jag vågade aldrig fråga honom hur det gick.

Ni vet en skrothandlare som inte har tvättat overallen på hela året. Man bara vågar inte fråga om skatteverket. Ha,ha!!

Beträffande att surfa anonymt. Glöm det. Då måste ni hacka en oskyddad dator hos er granne. Hur lätt är det.

Jag tror inte det går att skydda sitt IP-nummer. Hur skulle det fungera. Det hade ju blivit rena soppan.
Fungerar alldeles utmärkt med Vista, men slöar ner surfandet en del. Testat bara, inget för mig, har inte så förfärligt mycket att dölja.
Ok tack IvoBaloo, den enda här på denna detta forum som höll tråden, moderator inräknad, alla andra ville framhålla diverse moraliska aspekter på att surfa anonymt och det var inte det jag frågade om.

Skärpning tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem