Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Anonymt surfande

Anonymt surfande

Jag har bestämt att det är dags att börja vara anonym på nätet pga av nya lagar som kommer.

Det finns ju olika system man kan använda och jag vill veta om några här har erfarenheter.

Har nån testat Torpark?

Verkar ju enkelt att använda om man kör Firefox. Och är gratis.

Torpark finns här http://www.download.com/Torpark/3000-2356_4-10586817.html
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Ultrasurf funkar... men har tyvärr inte fått det att funka med Firefox.

Gå till http://www.ultrareach.com/
Ladda ner och klicka på exe filen.
IE öppnar i skyddat läge, kolla din IP... den är scramblad.

Du ser lätt om ditt surfande är skyddat då det kommer fram ett stort gult hänglås nere i högra hörnet.

Ber att få återkomma vid tillfälle hur man låter ex.vis torrent klienter att gå via proxy's... har glömt hur man gjorde

//Breeze
Breeze!

Undrar om inte du rör ihop webbhistorik med IP-nummer. Det är ju omöjligt att trolla bort sitt IP-nummer om du inte är synnerligen avancerad och tillika kriminell.

4. Is UltraSurf a Trojan or virus?
A: Neither. UltraSurf provides users with state-of-the-art internet technology to break through firewall safely. It is a popular anti-censorship software, not a Trojan or virus. Some anti-virus software companies classify UltraSurf as a Trojan software simply because UltraSurf is able to break through firewalls. It is a mistake and a wrong classification. We are in the process of resolving this issue with these anti-virus companies through technique channels and legal channels. It is our mission to protect users' privacy when browsing the internet. Please rest assured that UltraSurf will not touch any of the documents on your PC.
Har ni prövat relakks
Annons
Nej... här är det Du som är ute och cyklar leiake.
Ultrasurf kopplar upp sig mot ett urval av proxy's där ditt IP "byts ut".
(Om man ska hålla det enkelt)

Punkt 4 kunde lika gärna handla om AVG antivirus då detta också kan ses som ett potentiellt hot av ett annat virusprogram.
Mao... rena rappakaljan
Walter!

Detta bolag ligger i Lund. Jonas Birgersson har varit inblandad. Ni vet
Framfab. Det kostar 49:-/mån. Då blir man registrerad hos Relakks.

Det kanske inte är så dumt som det verkar. Men man får inte hitta på några dumheter. Då måste Relakks antagligen uppge dit IP-nummer till Polisen.

https://www.relakks.com/

Men jag står över denna gång oxå.
Breeze!

OK! Jag ger mig. Man kan tydligen vara lite anonym. Men som sagt du är registrerad.

Det är som att annonsera i dagspressen. Svar till NR:xxxxx. Denna tidnings
annonsavdelning.

No hard feelings!
Breeze!

Kunde inte bara gå och lägga mig efter denna lektion. Ha,ha!!

Kollade på nätet. Hittade detta. Jag visste det.

Vid användandet av en proxy (t.ex. en anonymiserande HTTP proxy), måste all data som skickas till tjänster som används (t.ex. webbplatser) passera genom proxyservern, innan det skickas vidare till tjänsten, oftast i okrypterad form. Det är därför både möjligt och förekommande att en illvillig proxyserver sparar information om vad som passerar: inklusive t.ex. användarnamn och lösenord.
Jag installerade och testade Ultrasurf men är inte nöjd med det, kan någon hjälpa mig hur avinstallerar jag det?
Jag har installerat UltraSurf 9.2 i min dator som jag kör Vista på. Nu vill jag ta bort det men vet inte hur man gör, någon hygglig själ som kan hjälpa mig med detta?
@Raj-Raj

Det står så här:

"UltraSurf is green software, no installation is needed. You can start the program simply by double-clicking the executable file.

Users may save it in a flash drive or save it in an email box. You may use it on any computer, without leaving any trace on that computer.

The photo icon of UltraSurf is a sailing boat navigating around the globe. We may change the file name of the .exe file. Users may also change the file name for their own safety and convenience."

Du bara raderar mapen som UltraSurf är i och den är borta från datorn, ingen annan avinstallation behövs

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem