Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Anonymt surfande

Anonymt surfande

Jag har bestämt att det är dags att börja vara anonym på nätet pga av nya lagar som kommer.

Det finns ju olika system man kan använda och jag vill veta om några här har erfarenheter.

Har nån testat Torpark?

Verkar ju enkelt att använda om man kör Firefox. Och är gratis.

Torpark finns här http://www.download.com/Torpark/3000-2356_4-10586817.html
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

pedhan
En kommentar så där bara av ren nyfikenhet.
I FF finns "Stealther"
Men det verkar inte det Du menar, eller är det ett ännu starkare verktyg Du pratar om?.
Inte vet jag om FF,s verktyg verkligen är anonymus på nätet.
Men annars tycker jag som Moderatorn. Vad tjänar det till.
Jag vet inte hur Stealther funkar men jag gissar att man bara döljer IP numret och att inget om besökta sidor sparas på datorn. Nog bra för dom som ska dölja för frun att dom porrsurfar men det har jag inget behov av att dölja.

Vad jag söker är ett bra program som ger mig ett anomymt IP nummer som inte kan spåras till mitt internetabonnemang.

Jo det tjänar till att jag inte vill betala kanske 60% skatt (punktskatt) bara för att jag inte tjänar pengar på svenska börsen där skatten är 30% eller tjänar pengar på en spelsajt inom EU där skatten är 0%!!!!!!

Så då fuskar jag och betalar också 0% eftersom det finns ett sånt idiotiskt skattesystem. En protest kan du kanske se det som.
Någon frågade varför vi skulle vara anonyma på internet.Jag har en annan fråga :Skall Sverige förbli ett fritt land eller skall det förvandlas till en polisstat?
Annons
Ett fritt land. tyvärr är vi på god väg att bli just en polisstat/storebror ser Dig, etc. Men mig gör det ingenting.
Skönt att kunna gå ut i stan utan att bli antastad.
Nu patrullerar tom poliserna runt i skolorna och det verkar vara en nödvändighet som sprids mer och mer.

När de stora i affärsvärden har jurister som utnyttjar varje kryphål till att komma undan bolagsskatt. Varför skulle inte medel-Svensson också få idka liknande verksamhet. Kan man ju tycka....
Fast det är ju mina pengar/överlevnad de försöker stoppa i egen plånbok så rör inte mina surt förvärvade slantar

Skatt är ju lika med social välfärd och överlevnad för stor del av Svenska folket.

Allt blir och är så motsägelsefullt, hur man än vänder på problemen. Inte undra på att det är motsättningar i samhället. Alla drar åt olika håll. Och alla tror sig ha rätt till kakan.

Till sist
Denna åsikt lär väl inte bli anonymt.
Fast å andra sidan kanske man kan tjäna en hacka på att ange dom som fildelar
det är inte polisstaten vi skall vara rädda för, utan bank/affärs-världen, som med dagens kontokorts-system kommer att ha all makt över oss vanliga skattebetalare.
De ser vad varenda människa lägger sina surt förvärvade pengar.
kan man se detta har man övertaget mot konsumenten och kan manipulera
marknaden, detta har gjorts redan ett otaliga gånger. men som aldrig
kan bevisas.

förutom då ICAs riktade erbjudande till trogna kunder,
på varor som man ännu inte förbrukat.

pedhans problem ligger mer på bankvärlden, pengarna måste ju lösas ut någon gång,
för det är väl inte monopolpengar ni spelar om.
Göcke- Det är sant det du "säger" Kapitalet styr världen,TYVÄRR!
En stilla undran bara:Hur många är det som någon gång laddat ner en film, en låt eller ett program via Torrent eller nåt annat fildelningsprogram? Eller kanske från något annat ställe på Internet?

Tråden som startades hade ju inget med moraliska aspekter att göra - utan var väl bara en förfrågan av teknisk natur?

I det här sammanhanget misstänker jag att det gamla ordet som yttrades när samhällets "stöttepelare" för mer än 2000 år sedan släpade en stackars kvinna inför rätta kan gälla: "Den som inte har någon synd kan kasta första stenen!"


Blessings

LuckySwede®
Det skrevs i denna tråd att Torpark inte finns till Vista..... Det finns följ bara länken här nedan.

http://www.download.com/Torpark/3000-2144_4-10660327.html
Jag vet inte om jag var lite fel på det nu..... Kanske inte det samma eller......

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem