Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Aktivering

Windows Aktivering

Jag skulle gärna vilja att Göcke svara på detta då jag tror mig veta att han är insatt i detta, jag har köpt ett inplastat och med originalnyckel Windows 7 Ultimate på Tradera för en bra slant ändå ens än billigare än i affären. Skivorna i denna box är också original eftersom man kan se Microsoft loggan som är instansad på dem, när jag hade haft detta installerat en vecka så dök det upp i går att min nyckel är blockerad av Microsoft eftersom det är en piratkopia står det. Kan man ringa och reda ut detta med Microsoft för jag vet ju till 100% att det inte är en piratkopia.

Hoppas du vill svara på detta Göcke och reda ut mina frågetecken!
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Göcke!

Det är kanske det som är demokrati. Alla kör sitt eget "race".

Som bekant så känner jag mina kineser väl. Dom tror inte på en demokrati
i Kina. Det blir för bra. Det får smygas in på ett annat sätt.

Tänk om kineserna börjar som i Kairo.

Då får jag ingen pension längre. Då går allt åt h.....

Ursäkta mig, men vad menar ní Göcke och leike med era inlägg? Nästan snudd på oförskämdhet, kan man aldrig göra bra och billiga affärer utan då är det stulet eller så är det bluff, är det de ni menar?
Challe
enkelt utryckt så ligger det till så här
att köpa Microsofts OS eller andra program utan att kolla att de vägarna är godkända via Microsoft. det är som att köpa grisen i säcken
Jag har aldrig fått något bra av dessa köp.
snarare så får jag städa upp skiten efter andras mistag.

jag har gjort det senast i dag. och det gör att jag har ett småleende på läpparna
småsnålhet kan vara kostsamt.
Annons
Hur ska man kunna kolla upp det med Microsoft innan köp? det vet väll inte om nyckeln i det paket jag köper att är laglig eller inte för den är ju plomberad!!! Man kan väl för (fan) handla billigt någon gång utan att det är stöldgods eller olagliga grejer för det har jag gjort många gånger. Du behöver inte städa upp efter mig i alla fall för det gör jag själv.
Challe
jag lider med dej att du inte ser poängen med det jag skriver
vad du gör får du ju själv ta konsekvenserna av

Men Microsoft har med stor sannolikhet koll på vad som finns och vad som dupliceras.

Det behöver alltså inte vara stöldgods i dess mening
Challe!

Vi vill varna andra medlemmar på IS att hålla sig ifrån dåliga köp på nätet.
Du kom undan billigt denna gång. Du skrämde väl slaget på den stackars
studenten som "inte visste vad han gjorde".

Givetvis får du köpa vad du vill utan att vi lägger oss i dina affärer. IS
Forum är informativt och bra. Det är så vi jobbar.

Göcke är alltid på "bettet". Han jobbar ju med "eländet".
Hej Göcke och Challe.
OS vill vi alla ha och som konsument måste man vara väldigt försiktig när det gäller inköp av MS-produkter eftersom MS inte har koll på vad som florerar på marknaden. Dessutom så undrar jag om MS inte kan uppdatera sina exempel på förfalskningar då de bara visar äkthetsintyg på XP-versionerna. Precis som Challe så köpte på test ett program på Tradera och det var inga som helst problem allt såg jättebra ut med genuin testet och det var helleringa problem med att aktivera eller validera de två eftrerföljande förfrågningarna. Hur skall jag som konsument veta vad som är falskt i denna ruttna värld om inte ens MS kan stoppa förfalskningar redan vid aktiveringen eller så sent som ett år efter inköpet??? I alla fall så visste jag varför programmet var billigare och köpte hem ett antal OS från Kina som fungerade jättebra och i mina ögon, ingen expert, ha ett korrekt hologram som Challe beskriver. Faktum är att när man köper från Kina så gör man bara en prelbetalning och har ett par veckor på sig att godkänna betalningen, vilket är bra mycket bättre än Tradera. Skitpengar för programmen så det är inget problem för mig utan det jag mest är irriterad över hur MS har agerat med Kinesiska stulna kopior frå Puerto Rico och USA bland annat. Jag tror att MS har vetat om dessa falska kopior en längre tid och haft detta som en strategi för att locka användare att bli beroende av W7. Göcke har du något bra svar att komma med. För 20spänn köpte jag så kallade genuine keys som jag skickade direkt till MS och fick svar att det var MSDN keys och kastade dessa i papperskorgen.
Frallan

Du skall få ett svar.

Fråga Microsoft!

Jag är inget ombud för vare sig Microsoft eller någon annan.
Och jag förstår att alla vill ha det billigt.
Men Microsoft säljer inget via vare sig Tradera eller Blocket mm.

Och att de i Kina masskopierar och plagierar är väl ingen nyhet!

Men tiden rinner ifatt alla

Plus att Microsoft har börjat att ge oss användare
prova på nedladdning av OS , och kunna testköra dem.
så varför då springa iväg att köpa det ni redan gratis kan ladda ned och testa.
Frallan!

Alla vill vi ha allting så billigt som möjligt. Det ingår i vår gener. Tyvärr!

Vi fattar inte att kvalitet kostar. Först när vi har blivit blåsta. Då bli vi
griniga. Kolla på Martin Timell:s program. Byggfällan.

Ett exempel. År 2006 tog jag mig till en datorbutik. En försäljare dök upp.
- Vad kan jag stå till tjänst med.
- Jag vill ha en dator, och lite annat för 5000:-
- Det fixar vi.

Det slutade med att jag gick därifrån med prylar för 12.000:-.
Mitt ena kontokort räckte inte till. Jag fick använda båda.

Men jag ångrar inget. Det är nog en av mina bästa affärer.
Jag har varit helnöjd i alla år.
Kan inte stämma att det är kopior bara Kan ha fått två st win 7 i present då kan jag sälja den ena på tradera den är ju orginal

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem