Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Aktivering

Windows Aktivering

Jag skulle gärna vilja att Göcke svara på detta då jag tror mig veta att han är insatt i detta, jag har köpt ett inplastat och med originalnyckel Windows 7 Ultimate på Tradera för en bra slant ändå ens än billigare än i affären. Skivorna i denna box är också original eftersom man kan se Microsoft loggan som är instansad på dem, när jag hade haft detta installerat en vecka så dök det upp i går att min nyckel är blockerad av Microsoft eftersom det är en piratkopia står det. Kan man ringa och reda ut detta med Microsoft för jag vet ju till 100% att det inte är en piratkopia.

Hoppas du vill svara på detta Göcke och reda ut mina frågetecken!
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

leiake!

Jag är inte ute efter det billigaste utan jag vill inte betala mer än jag skall.
Världen krymper och inte vet jag vad priset för ett W7 ligger på i Kina. MS marknaden är global vilket betyder att det borde vara ett världsmarknadspris eller? Så jag vill inte betala mer än där priset är som lägst. Ett OS bör inte kosta mer än max 500-700kr, vilket troligen skulle innebära att vi slipper en massa onödigt tjafs om kopior, förfalskningar och etc...

Köpa en dator för 5tkr och du vill använda den som om den vore en för 12tkr är ju bara att glömma - köpa en bagge 1600 och tror den fungerar som en ferrari funkar inte.

Samtidigt har jag faktiskt betalat för en bagge och fått en ferrari då jag har avvaktat det senaste och väntat ett halvår då priserna är nästtintill halverade.

Du kanske skulle göra samma sak så du slipper betala ränta på kortkrediten på 7% om du gör som jag.

Göcke!

Trodde heller inte att du var något ombud för MS.

Kinesiska sättet att plagiera och kopiera är absolut inget nytt utan det som jag försöker lyfta upp är att MS har inte så stor koll som de vill påstå. Utan snarare nollkoll.

Tycker det är märkligt att butikspriset för W7 ultimate är c:a 3500kr och erbjudandet man får vid förfalskning ligger på 1500kr - har du någon koll på detta? En polare sa att för XP låg det på 500kr. Samma person ringde o frågade MS, han är återförsäljare för MS, och påpekade försäljningen av betanycklar och fick svaret att det var helt ok???? varvid han fick sälja bra mycket färre OS

W7 beta körde jag över ett år och likaså med office betan, så det är ju sant det du skriver.

Frallan

om microsoft har noll koll ,
så borde de ju inte kasta ut de som nu gnäller.
och i andra hand så är de ju många i Kina,
och som alla vet så är det ju inte så enkelt att tugga licenser mot dem.

att priserna är höga, kan jag inte utala mig om.
och inte heller vilken nivå de skall vara , 500-2000tkr eller??
vill man inte köpa det, behöver man ju inte göra det.
men snor man det, så får någon annan betala.

men man kan ju köra Linux i någon variant

eller varför inte MAC, där får du hela kittet,
för dubbla priset mot en PC med WIN7.

Men det ifrågasätter ingen.
Annons
Varför lever min tråd som jag har stängt för längesedan???
Därför att du inte har behörighet att stänga trådar.............
Göcke!

Noll koll anser jag MS har då man i princip borde veta att MSDN nummer används hej vilt därute samt Kina problematiken - varför inte gå ut offentligt om kopieringsfabrikerna istället för att ospecificera förfalskningarna till småhandlare.

Har kört linux och det är helt ok, men updates?.

Är impad av MAC, men jag vill inte hålla med om dubbla priset - en bekant till mig köper inte sitt kitt för dubbla PC-kittet.

Internet, OS, office-paket, mobiler - vad är det för hipt med det -ser det mer som en förbättrad telefon.

Och det finns det ingen som vill prata om...

Challe!

Det var en bra tråd du startade och då lever den vidare.....

Hur löste du ditt problem - genom goda råd på sajter, eller köpte du loss en key?

Ja, jag löste det genom att köpa en key som fungerar och skivorna har jag som glasunderlägg.
Men en sak kan jag inte förstå när det gäller Göcke, varför håller du Microsoft bakom ryggen? De är väl inte ett bättre företag än alla andra som har fuffens för sig!!!
Om nu org. kostar x -tusen skall man inte förvänta sig att få den för X-hundra.
Det gäller alla program oavsett var de köps, Blocket, Taiwan, Kina, S-Pore osv.
Uppdateringarna skall man kolla och undvika valideringen. Hur ofta skall det tjatas om detta. Så länge den inte laddas ner kan man köra kopior.
Det är inte OK att köra pirat versioner men det finns en smärtgräns prismässigt. Vi har olika inkomster och det finns annat att prioritera.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem