Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

ViaPlay

ViaPlay

Jag har problem med ViaPlay, eller Viasat som inte vill göra något när det inte fungerar.
För ett halvår sedan tog jag ett abonnemang med HD-TV och ViaPlay. Det kom hem en kille som plockade ihop alla grejer. Allt fungerade klockrent. Min gamla inspelningsbara Viasat box, som blev över, ville jag ha i sovrummet istället för den box jag hade där innan. Så jag ringde till Viasat på kvällen och bad dem para ihop mitt Viasatkort med 'den gamla inspelningsbara boxen utan HD'. Det skulle ta en timme minst, sa de, så jag åkte iväg och handlade så länge. När jag kom tillbaka efter en timme, hade jag fortfarande inte fått bild. Jag lät boxen vara på över natten, men ingen bild på morgonen heller. Jag gick ut i vardagsrummet, och ingen bild där heller. Jag ringde till Viasat, OCH DE HADE STÄNGT AV FEL BOX. De hade släckt HD-boxen istället! De slog på signal igen på den. Den här gången kom signalen direkt. Jag tittade på den kanal som kom (3:an), men när jag skulle växla över till SVT, så var det svart igen. Jag ringde till dem igen (45 minuters väntan varje gång man ringer dit) och de hade glömt att slå på HD-signal. Bilden kom direkt. Så småningen skulle jag kolla på ViaPlay, som fungerat dagen innan, och det fanns ingen kontakt med Internet. På datorn hade jag fullgod Internet, upptill 8Mb/s.
Supporten och jag försökte en hel kväll. Jag fick krypa omkring med en ficklampa i ena handen och flytta sladdar med den andra, fast jag sa att det HADE fungerat med denna inkoppling. Det gick inte att få ordning på det.
För snart 2 veckor sedan, hade Viasat en påskkampanj med gratis filmer på ViaPlay. Då hade jag plötsligt ViaPlay på båda ställena (jag har 2 HD boxar. En i köket också) Jag tankade ned några filmer då och då, båda båda ställena, och det fungerade perfekt. Plötsligt, förra lördagen, när jag skulle hämta hem en film på eftermiddagen, så fungerade det inte igen. Ingen kontakt med Internet, och så är det fortfarande. På båda ställena. Internet fungerar som vanligt.
Viasat vill inte ta sitt ansvar. Jag har begärt att de skickar hem den där teknikern (eller någon annan som kan) som var här och satte igång det, men de vägrar. Ska de skicka hit någon, får JAG betala det. TROTS att det måste ju vara garanti på deras boxar, och att jag faktiskt betalar för en tjänst som de inte tillhandahåller. De säger att de skickar ut detta till mig. Kan jag inte ta emot det, så struntar Viasat i detta! Vad kan man göra? Är det någon som vet hur detta med ViaPlay fungerar? Visst måste det väl vara en signal som de skickar ut från Viasat (de påstår att det inte är så), annars kunde ju ALLA titta gratis på det! Och hur kan det plötsligt fungera, fast jag inte rört det, och lika plötsigt försvinna, utan att jag rört något. Efter det försvann, så har jag provat med att starta om Telias gateway (modem med inbyggd router) utan resultat och internet fungerar.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har inte viasat,men jag har viaplay via datorn kopplad till tv,och jag måste logga in med användarnamn och lösenord innan jag kan se något,det inte något sånt som krånglar?
Nej, det ska komma bara jag trycker på en knapp på fjärrkontrollen till Viasat boxen
1 fria kanaler är digital överföring
2 betalkanaler är digital överföring med kryptering

du borde alltså redan veta om det är alla eller några som det felar med.
Annons
Alla kanaler som jag ska ha fungerar jättebra. Det är ViaPlay som inte fungerar
har de fipplat och bett dig koppla och inte får igång det,
då ligger ju problemet hos dem på ViaPlay.
och är dina viaplay prylar för gamla så måste de ju byta ut dem.
eller att de inte kan ta emot det de ska.

ett klassiskt kundproblem, när marknaden inte vill hjälpa till. utan endast ta vinsten.

men ViaPlay borde du kunna se som pellefant säger. via webben
slog mig en sak. kan det vara din iptilldelning som konstrar i ditt lokala nätverk
Hur kan jag kolla det? Internet fungerar ju. Som jag sa så kom Viaplay utan jag gjort någonting, och försvann igen, utan jag gjort något. Ska jag ha en IP-adress av dem?
låter som du fick testa i 3månader gratis
DEn funkade inte dagen efter installationen för att de släckte ned signalen. Men häromveckan så gick den ju en vecka. Det verkar som om de lägger på någon signal, eller ip-adress för Via-Play, men jag vet inte hur Via-Play Funkar, om det kan vara så. Hursomhelst, så skiter dom i att fixa det. Grejerna är ett halvår gamla
Iggesörping , jag lider med dig, de borde ha kunnat fixa det utan att du skall behöva krypa på golvet som kund.

Viaplay kräver ju internet anslutning, förmodligen styr de allt därifrån.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem