Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Alltele bredband

Alltele bredband

Hej!!

Alltele internetlevaerantör, vilket skämt.

Den 1 april 2012 beställde jag en uppgradering av mitt bredband som jag haft i många år, från 2Mbit till 24Mbit, vid beställningen sa de att det skulle ta 10-12 dagar innan det var klart, och nu den 10 maj 40 dagar senare har jag ännu inte fått mitt bredband och inte nog med det, den 19 maj stängde dom ner mitt 2Mbits bredband, jag har ringt till dom nästan varje dag och fått olika bortförklaringar nästan varje gång. Så tänk efter före innan ni anlitar Allteles tjänster.
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

yngoe, tyvärr kör dom inte med hel ledning.
albin1967 , förstår att du fastnade där.
Du skall ringa AllTele . sen vem som kommer ut vet ingen mer än de som blir kallade. Det är dagens avreglering av telemarknaden som krånglar till det.

och att du kör adsl , säger de att det ska fungera, så har du inte fått rätt grejor till din anslutning.
Jag hade ju 2Mbit och skulle bara uppgradera till 24Mbit via adsl, hur avancerat kan det var för dom.... en liten knapptryckning.
Annons
Albin! Hur långt har du till nämaste station?

Jag har adsl och 2km till stationen, då kan man max få 8Mbit
och det har jag också.
Om man har koppartråd alltså!
Oskar , det tekniska skall Alltele veta redan.
att albin1967 inte ens kommer ut borde de veta också .
Jag har 2,5km till stationen och dom sa att det skulle komma upp till ca 14Mbit.
Så nu har det gått 41 dagar för Alltele att uppgradera hastigheten på mitt bredband och min kontantsurf går ut ikväll och inga pengar jag får inte pension förrän den 18:de, så skulle dert vara någon godhjärtad människa som skulle vilja donera någon krona genom att ladda mitt telia kontantsurf med nr: 0738345262 så blir jag nöjd och har lite internet under helgen, för under helgen gör Alltele inte heller något precis som på vardagarna...
Du var ju i kontakt med dem igår , be dem sätta in pengar på ditt kontantsurf.
du hade ju 2Mbit och nu inget alls.

låter som om de lovade mer än de kunde leverera
de kan ju åtminståne ha kvar 2Mbit linan uppe tills de vet att du kan köra med den högre hastigheten.
ETT telia mobilabboneman på 20Mbit = 199kr/mån
och en trådlös router på det
kanske är något du skall fundera på
Jag var i kontakt med supporten igår, men han slängde på luren när han inte kunde besvara mina frågor, och att ta tillbaka till dom 2Mbit jag hade frågade jag också om, det fick jag faktiskt svar på: då tar det lika lång tid till, löd svaret.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem