Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Alltele bredband

Alltele bredband

Hej!!

Alltele internetlevaerantör, vilket skämt.

Den 1 april 2012 beställde jag en uppgradering av mitt bredband som jag haft i många år, från 2Mbit till 24Mbit, vid beställningen sa de att det skulle ta 10-12 dagar innan det var klart, och nu den 10 maj 40 dagar senare har jag ännu inte fått mitt bredband och inte nog med det, den 19 maj stängde dom ner mitt 2Mbits bredband, jag har ringt till dom nästan varje dag och fått olika bortförklaringar nästan varje gång. Så tänk efter före innan ni anlitar Allteles tjänster.
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

fick du dynamisk eller fast IPadress till Alltele att ställa in i modemet
Fast Ip, och jag har ställt in allt i modemet.
och du kunde köra ping mot någon av de adresserna i kommandotolken,
utan att förlora något.!???
Annons
Jag förlorar 50%, 75% och 100%, det varierar.
2012-05-11,22:53. Ditt bredbandsnummer är 0738345262 efter det kan jag inte svara om ni undrar..
du har i alla fall kontakt med Alltele
men att balanseringen är taskig.

kan du ligga i fel jack
eller så är ett byte av adsl-splittern (jackdosan) det ingen testat.
Det har varit en tekniker från Skanova här och mätt upp så ledningen är ok, splittern är ny, men ska testa med en annan, har några liggande.
Menar du att en kille/tjej från skanova har varit inne och mätt vid din splitter,och sagt att det är ok???
Ja han var här och satt en dosa i jacket och sen körde han till stationen, det pip några gånger i dosan i jacket när han var vid stationen, när han sen kom tillbaka så sa har att ledningen var ok.
Ja då har du med stor säkerhet linan klar!!
och att du har problemet från jacket till modemet.

Men även det borde ju Alltele kunna bistå med hjälp.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem