Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Startsidans öppnande

Startsidans öppnande

Hello alla, någon som kan ge mig ett tips om vad felet är när jag på Google chrome numera inte kan få till att Internetstart startas när man går in på nätet. Jag har ett flertal ggr klickat på "gör mig till startsida" etc på just Internet start. Men lik f---------at kommer det upp en sida med en massa tidigare besökta platser, gäller ju mest när man startar datorn alltså. Och jag måste alltså klicka på startsideikonen, inget större jobb men vad har jag gjort när det blir så. Tidgare har det fungerat i flera år. Som sagt, man överlever ju, men trots allt vill man veta orsaken, tacksam för tips här. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

lagera!

Om du använder IE i stället så blir det lättare.

Verktyg/Internetalternativ/ I Rutan startsida skriver du www.internetstart.se.

Lycka till.
Hej leiake, sant att där fungerar den, det är samma sak med en del bifogade filer man får vissa ggr, det går bra att öppna dem direkt i IE men inte i Google. Synd för man tycker ju ändå att det går liiiite snabbare med Google. Det lustiga är ju att det fungerade bra förut. Nåväl,,man får överleva som sagt,,tack och hälsningar till dig. L.
lagera , du kan ju lägga till IS via chromes verktyg
www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04217.jpg
Annons
Göcke du har ju rätt där, och jag har testat och det fungerar första gången,men ändå inte lyckats behålla det. Jag ska göra det igen och så återkommer jag, tack för ditt svar med. Hälsn, L.
Jag har samma problem.
Hej Joanna, aha då är vi fler i alla fall. Nu har jag gjort en del ingrepp och provat starta om just nu och det fungerade nu i alla fall. Kolla länken jag fick av Göcke så kanske du får en del hjälp också, lycka till. L.
Har haft samma problem när jag uppdaterade Chrome. Sitter på jobbet med en annan webbläsare men vet att jag gick in i inställningar och ändrade något som hade med startsidan att göra. Kolla på inställningar, skiftnyckeln uppe i högra hörnet.
Jag var inne på Göckes länk och klickade på Vid start och sedan Öppna en särskild sida eller en grupp...Där valde jag Internetstart. Det funkar men, om jag vill öppna två eller flera sidor då är det bara den första som öppnas med Internetstart, de andra öppnas med sidan flik. Suck! Jag ska göra en omstart så får jag se.
vill du ha flera sidflikar som öppnas , så är det , grupper av sidor ni skall ändra. men Google Chrom är lite buggig.
Göcke!

Du har troligtvis provat alla webbläsare i hela världen.

Men jag känner på mig att du kör mest med IE. Själv håller jag på att lära mig
IE. Det har jag gjort i snart 20 år. Men har inte lärt mig allt,ändå.

Vi tillsammans kan nog ge våra medlemmar rådet att använda en webbläsare,
och att lära sig hantera densamma.

Om man har tre bilar så kan man bara köra en åt gången. Då väljer man naturligvis den som har full tank.

IE har alltid full tank,och passar ihop med Windows.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem