Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Utvisning

Utvisning

Läste i morgontidningen att Sverige hotar utvisa en tvååring, Enligt
fostermamman i Sverige ska hon placeras på barnhem i Frankrike.
Fosterföräldrarna vill adoptera henne, men kruxet är att det inte finns
någon biologisk förälder som kan skriva på papperen.
Är dom TOKIGA eller PERVERSA där på Migrationsverket?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

De har återigen visat sig vara inkompetenta och inte lyckas fatta vad FN:s barnkonvention innebär. Här vill man skicka tillbaks en två-årig tjej som ser sina föräldrar i det svenska par hon nu lever med, till Frankrike där man inte vet om man får fatt i mamman, en mamma som tidigare övergivit henne bara dagar efter hennes födsel. Trots tidigare kritik från FN:s barnkonvention har man inte lärt sig ett dugg.
För att jobba på migrationsverket får man säkert genomgå nån slags mänsklig omprogrammering som helt tar bort mänskliga känslor och all form av empati för hur ska man annars klara av fatta beslut som dessa? Vissa gånger skämms man för att vara svensk!!
Om fostermamman och "tvååringen" har det det varit repotage om i de flesta TV medierna. Så det är mycket uppmärksammat!
Kritiken växer mot Migrationsverket, men här på IS är kritiken nästan obefintlig,
minst sagt !
Annons
Man kan ju skriva på stoppa utvisningen upproret

http://korta.nu/vzmhq

http://korta.nu/o6lxe
Göcke!

Jag skrev på uppropet. Men jag vet inte varför.
Men det låter lite sjukt att skicka små barn hit och dit.

Migrationsverket vet nog vad dom gör. Dom kan sitt jobb.
Algeriet är inte fy skam. Vi åker ju dit på semester.

Dom kan nog ta hand om sina fosterbarn lika bra som vi i Sverige.
Men det tror inte vi svenskar.
Jaha och var är det biologiska föräldrarna då.
Svenska staten har en stämning på sig ganska snart för att dom behåller ett barn som skulle tillhöra någon.
"Haddile bor just nu i en familj i Broby, men migrationsverket vill utvisa henne till Frankrike eftersom man menar att det skulle underlätta en återförening med mamman, som är fransk medborgare."
Man vet altså vem som är barnets mamma. Hur kan man då tvinga barnet att bli kvar i Sverige och en mamma mista sitt barn?
I motsats till Leiake så anser jag inte att migrationsverket vet vad de gör. Hur kan man bara komma på tanken att flytta en 2 åring från en trygg tillvaro till ett barnhem i Frankrike, ett helt otroligt och horribelt agerande,
Varför kommentera ett ämne utan att ha läst vad det handlar om. Dom vet vem mamman är, men hon övergav flickan 20 dagar efter födseln och ingen vet vart hon är nu.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15484584.ab
Låt flickan stanna!
Ur DN

"Flickan bor nu med Malén Liewehr och hennes make i Broby och paret vill adoptera henne.

– Flickan kom till oss när hon var fyra månader gammal. Hon kan ingen franska. Hon känner ingen annan ”mamma och pappa” än mig och min man, säger Malén Liewehr."

Den biologiska mamman är tydligen känd men försvunnen.

För mig är saken klar, om ovanstående stämmer, barnets bästa måste komma i första hand, de som tycker annat hoppas jag aldrig får barn.
Vad kan man vänta sig av byråkrater, men ännu en gång kommer de att få backa.

Om föräldrarna har lämnat barnet en gång i Sverige, varför skulle de då vilja ha det tillbaka i Frankrike? Speciellt som man inte ens vet om föräldrarna är där.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem